همشهری آنلاین: افرادی که روزانه حداقل ده ساعت در روز در برابر صفحه نمایشگر رایانه خود کار می کنند، اغلب از سوزش چشم، و سردرد شکایت دارند.

Research

چشم پزشکان می گویند موارد خستگی چشم بیش از پیش رایج شده است چرا که افراد زیادی در طول روز به سبب کار خود از رایانه استفاده می کنند.

پروفسور تان هونگ زوان چشم پزشک گفت: «برخلاف تصور رایج؛ صفحه نمایشگر و کار با مانیتور به چشمها آسیب نمی زند. مانیتور برعکس ایرادهای چشم را برجسته می کند. اگر چشمهای شما ایراد داشته باشد نمی توانید مدت زمان طولانی با رایانه کار کنید.»

استفاده از گوشیهای هوشمند و تبلت باعث افزایش خیره شدن چشمها به صفحه نمایشگر شده است و همین مسئله ایرادهای چشمهای کاربران را برجسته ساخته است. به همین علت بسیاری تصور می کنند ایرادها ناشی از استفاده از این دستگاهها یا خیره شدن به صفحه نمایش است.

متخصصان به افرادی که برای اصلاح عیوب انکساری عینک می زنند توصیه کرده اند همیشه هنگام نگاه کردن به صفحه نمایشگر عینک بزنند، هر دو ساعت تا دو ساعت و نیم چندین دقیقه به چشمان خود استراحت بدهند.

به کودکان نیز توصیه شده است هنگام استفاده از ابزارهایی چون تبلت و رایانه هر دو ساعت یکبار به چشمهای خود استراحت بدهند و به محض مشاهده خستگی چشم، به چشم پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 237084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز