همشهری آنلاین: نمایشگاهی از هنر کاربردی و آثاری که در تکایا و حسینیه‌ها کاربرد دارد در ماه محرم در حوزه هنری برپا خواهد شد.

محرم

مرتضی گودرزی‌دیباج، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برنامه‌های مرکز متبوعش درباره ماه محرم اینگونه توضیح داد: قصد داریم نمایشگاه کارهای کاربردی هنری مرتبط با محرم را برپا کنیم.

وی افزود: حسینیه‌ها و تکایا همیشه با هنر در ارتباط بوده‌اند و برای تزئین آنها از هنر استفاده می‌شده و می‌شود. در این نمایشگاه قصد داریم که به نمایش آثاری که در این حوزه کاربرد دارند، بپردازند.

گودرزی‌دیباج بیان کرد: هر ساله و همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع)، متولیان و برپاکنندگان خیمه‌ها و حسینیه‌ها که حتی در معابر و فضاهای عمومی نیز حضور دارند با استفاده از پرچم‌ها، عناصر و تصاویر مختلف آنها را تزیین می‌کنند که اغلب نمادگرایانه هستند و از عناصر هنری به خصوص گرافیک و خوشنویسی استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به این که آیا این نمایشگاه صرفا نام کاربردی دارد و یا واقعا کاربردی است؟ گفت: اصولا یکی از شرایط ما کاربردی بودن نمایشگاه بود و با این نگاه که بتوانیم هنر کاربردی در تکایا را به جامعه معرفی کنیم این نمایشگاه را برپا خواهیم کرد.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری در پایان در مورد افراد شرکت‌کننده در این نمایشگاه توضیح داد: جمعی از هنرمندان عضو حوزه هنری و نیز برخی مدعوین خارج از دایره حوزه هنری در این نمایشگاه اثر دارند.

این نمایشگاه از اول محرم برپا خواهد شد و تا آخر این ماه در نگارخانه‌های حوزه هنری مانند نگارخانه ابوالفضل عالی برپاست.

کد خبر 237018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز