همشهری آنلاین: معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: اکنون که با جنگی ویرانگرتر از هشت سال دفاع مقدس مواجهیم و بدیهی است تمام قوای کشور باید کار کند، لذا شناخت لازم از دشمن و راهبردهای مقابله با آن باید در نظر گرفته شود.

به گزارش تسنیم، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در همایش گرامیداشت دهمین سالگرد پدافند غیرعامل کشور که امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که در مقابل گرگ‌‌ها قرار داریم رعایت اصل مخفی‌کاری، حفظ روحیه جنگی و حفاظت از داشته‌ها بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با خود پیام روشنی دارد و همواره ضداستکبار و خدامحور عمل کرده است، گفتمان انقلاب اسلامی، مخالف گفتمان قالب استکبار جهانی است و بدیهی است که جنگ و برخورد همچنان ادامه داشته باشد.

جزایری با تأکید بر لزوم هوشیاری و تقویت همه‌‌جانبه نظام جمهوری اسلامی با بهره‌‌گیری از تجربه جنگ تحمیلی، گفت: ابزار مناسب و لازم بازدارندگی را باید در اختیار داشته باشیم و بدانیم اگر به خواب برویم بدین معنا نیست که دشمن نیز به خواب می‌‌رود. چرا با وجود تجربیات فراوان جنگ، مقوله پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف دچار غفلت شد و امروز نیز با حد مطلوب فاصله بسیاری دارد. امروزه نظام جمهوری اسلامی در جنگی به‌مراتب سخت‌تر است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: یکی از خصلت‌‌های جنگ نرم واگرایی در جامعه و ایجاد مشکل برای عموم مردم به‌خلاف همگرایی‌های اجتماعی در جنگ سخت است. جنگ نرم، همه سطوح جامعه اعم از مسئولان و مردم را در برمی‌گیرد و ده‌ها و صدها برابر به‌نسبت جنگ سخت خسارت وارد می‌کند.

وی با اشاره به اوضاع سوریه افزود: ممکن است سوریه به یک سرزمین سوخته تبدیل شود، اما اگر مغز جامعه‌اش به تصرف درنیاید می‌تواند خود را بازسازی کند، اما عربستان که تحمیق در آن صورت گرفت و روح و فکرش را به تصرف درآورد، می‌تواند صدها سال برای خود و دیگران ایجاد مشکل کند.

جزایری خاطرنشان کرد: اکنون که با جنگی ویرانگرتر از هشت سال دفاع مقدس مواجهیم و بدیهی است تمام قوای کشور باید کار کند، لذا شناخت لازم از دشمن و راهبردهای مقابله با آن باید در نظر گرفته شود و در غیر این صورت نمی‌توانیم پدافندی عمل کنیم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح به ادامه برخوردهای دشمنان با نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: برای مقابله با این امر دو کار ضروری است، نخست باید به‌صورت دائم دشمن را رصد کنیم و دوم اینکه پیشگیری باید در رأس کارها قرار گیرد و به مصونیت ‌سازی و مستحکم‌ سازی در جامعه بپردازیم. اگر امور جاری و بلایای طبیعی را به این امر اضافه کنیم، همه ما بیش از گذشته به موضوع پدافند غیرعامل توجه خواهیم کرد.

کد خبر 237010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز