سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیل‌گری اقتصادی به نام آندان احمد از بانک برنبرگ آلمان نامه‌ای سرگشاده به مدیر اجرایی شرکت اپل،‌تیم کوک و رئیس اپل آرتور لوینسون نوشته و از آنها خواسته تا شرکت خودروسازی تسلا را بخرند.

براساس گزارش CNN، احمد که به گفته خودش 20 سال است که تمامی جهان تکنولوژی را تحت نظر داشته‌است در این نامه به این موضوع پرداخته که تغییر جهت اپل به بخش خودرو می‌تواند چنان رشد درآمدی برای این شرکت داشته‌باشد که اپل در طولانی مدت قادر نخواهد بود مقدار مشابه این سود را از فروش اسمارت‌فون‌ها و دیگر محصولات خود به دست آورد.

به گفته وی این کار همچنین می‌تواند موجب ایجاد انگیزش در صنعت خودروسازی آمریکا شده و دوره گذار خودروها به خودروهای هیبریدی و برقی را تسریع کند. به گفته این تحلیل‌گر قدرت برند اپل و سابقه این شرکت در متحول کردن صنایع مختلف عاملی است که عملی شدن نقشه او را ثابت می‌کند.

این تحلیل‌گر اقتصادی الون ماسک، بنیانگذار تسلا موتورز را نیز یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ای عملی شدن این نقشه می‌داند زیرا از نظر او ماسک به اندازه استیو جابز فقید فردی خلاق است. به گفته وی بسیاری از تحلیل‌گران و سرمایه‌کذاران از این موضوع نگرانند که اپل پس از جابز دیگر مانند قبل نخواهد بود.

از این رو احمد در نامه‌اش توصیه کرده که اپل می‌تواند با شریک شدن با این شرکت خودروسازی هدایت آن را به شخص منحصربه‌فردی مانند الون ماسک بسپارد. با وجود اینکه نامه وی به اپل به طور قطع مورد تمسخر گروهی قرار خواهد گرفت، اما احمد معتقد است اپل به حرکتی خارج از چارچوب برای ورورد به بازاری جدید نیاز دارد.

این دومین نامه سرگشاده‌ای است که اپل در روزهای اخیر دریافت کرده‌است. آیکان نیز روز پنجشنبه نامه‌ای به این شرکت نوشت و تاکید کرد که اپل 150 میلیارد دلار از سهام خود را بخرد زیرا به اعتقاد وی سهام اپل درحال حاضر به شدت کمتر از ارزش حقیقی‌اش معامله می‌شود از این رو شرکت اپل باید درحال حاضر برروی سهام خود سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 236809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز