سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه ترین نقاشی‌های سیاوش مظلومی پور با عنوان «موسیقی رنگ‌ها» عصر جمعه ۱۰ آبان ماه برروی دیوار گالری شکوه آویخته می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه شامل 18 اثر می‌باشد که فضایی نیمه آبستره و انتزاعی دارند.

آثار وی در این نمایشگاه را به لحاظ تکنیکی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، یکی آثار اکرلیک روی بوم با ابعاد140×100 که ده اثر این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند و دیگری آثار آبرنگ روی کاغذ با ابعاد 70×50 که شامل هشت اثر می‌باشند.

با توجه به عنوان «موسیقی رنگ ها» و بکار بردن اصطلاحات مشترکی چون ریتم و رنگ در نقاشی و موسیقی، مظلومی پور سعی کرده است در این آثار ارتباطی بین نقاشی و موسیقی بوجود آورد.

او در این نمایشگاه آداب و رسوم و مراسم های مختلف عشایر سراسر ایران چون بلوچ، قشقایی، کرمان و آذربایجان را دستمایه اولیه آثار خود قرار داده است و با ایجاد فرم و کمپوزیسیون هایی منطبق بر معیارهای ذهنیش آن ها را به تصویر کشیده است.

خلوص رنگ ها از نکات حائز اهمیت این آثار است، او در این آثار از رنگ های شاد و خالص بهره گرفته است تا هماهنگی مناسبی بین آثار و خلق و خو، فرهنگ و لباس های عشایر ایران بوجود آورد.

سیاوش مظلومی پور تاکنون در بیش از پنجاه نمایشگاه انفرادی شرکت داشته و آثارش علاوه بر ایران، پیش تر در فرانسه، آلمان،‌ آمریکا، کانادا، مالزی ... به نمایش درآمده است.

نمایشگاه نقاشی های سیاوش مظلومی پور تا 18 آبان ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار درخیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری، شماره 19 گالری شکوه دیدن کنند.

کد خبر 236782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز