همشهری آنلاین: مدیر حوزه علمیه برادران قزوین با اشاره به این‌که «حوزه‌های علمیه سبب جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود» گفت: حوزه‌های علمیه پایگاه فرهنگ اسلام است و این پایگاه باید برای مردم به بهترین شکل تبیین شود تا بتوان آنان را با اخلاق اسلامی آشنا کرد.

حجت‌الاسلام سیدموسی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، با اشاره به این‌که «حوزه علمیه قزوین برای توسعه و انجام برنامه‌های خود نیازمند فضای بیشتری است» گفت: برطرف کردن این مشکلات موجب توانمندی بیشتر طلاب و نقش عظیم آنان در جامعه خواهد شد.

وی با بیان این‌که «درحال حاضر مدارس حوزه علمیه استان قزوین جوابگوی طلاب نیست» اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم استان از منظر فرهنگی وجود مدارس حوزه‌های علمیه در استان است که قدمت تاریخی زیادی دارد و یقینا پربار بودن این فضا تاثیر زیادی در افزایش روحیه علما و طلاب خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که «قزوین در سال 23 هجری توسط یکی از اصحاب حضرت رسول(ص) فتح شد و این شهر به عنوان یک پایگاه برای گسترش اسلام مطرح شد» افزود: برخی از علوم در مسجد جامع این شهر در سال 200 هجری تدریس می‌شده و این مسجد از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

ابراهیمی عنوان کرد: در سال 600 هجری، 15 مدرسه در قزوین بوده است که در زمان مغول تمامی آن‌ها تخریب شده و از آن سال به بعد مدرسه‌هایی مانند شیخ‌الاسلام و پیغمبریه ساخته شده است.

مدیر حوزه علمیه برادران قزوین با اشاره به این‌که «استان قزوین زادگاه علمای بزرگی است و علمای ارزشمندی را تربیت کرده است» تصریح کرد: آنچه موجب یأس و ناامیدی دشمنان است، حضور مردم به‌خصوص جوانان در مساجد و مکان‌های مقدس دیگراست که باید با برنامه ریزی گسترده و توجه بیشتر به مباحث فرهنگی زمینه گسترش آن را فراهم کنیم.

کد خبر 236536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز