یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.

آشنایی بیشتر با خواص درمانی انار

ناهید برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان، اسیدفولیک، پتاسیم، ویتامین سی و آهن است، گفت: انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل است.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: انار برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریان‌ها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات به کار می‌آید پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به این که انار برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون مفید است، افزود: این میوه بهشتی با داشتن حدود ۲۶۰ میلی‌گرم پتاسیم در مقابل ۳ میلی‌گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم در کاهش فشارخون مفید است.

این کارشناس تغذیه با بیان این که انار خون را تصفیه کرده و تقویت کننده قلب و کلیه است، افزود: انار اشتها آور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

وی اضافه کرد: مصرف انار برای سلامت پوست و رفع لک‌های صورت بسیار مفید بوده و برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار کارآمد است.

وی با اشاره به این که انار یک میوه نیست بلکه درمان کننده بیماری‌های زیادی است، افزود: این میوه بیماری‌های کبد، مسمومیت‌های خونی، خستگی جسمی، عصبی و بالاخره سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی و انگل‌های دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

برخورداری یادآور شد: عصاره انار آثار ضدباکتریایی داشته و به عنوان مثال با باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی مقابله کرده و در سلامت دندان و دهان موثر است.

این کارشناس تغذیه متذکر شد: آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی داشته و لذا می‌تواند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد.

وی توصیه کرد: افرادی که مشکل نفخ معده دارند باید مصرف انار را محدود کنند، ضمن اینکه زیاده‌روی در مصرف انار ترش، زخم معده به دنبال دارد.

این کارشناس تغذیه گفت: افراط در خوردن انار باعث یبوست، ناراحتی معده و زبر شدن گلو می‌شود. همچنین افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی هستند در مصرف انار احتیاط کنند.

کد خبر 236426
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز