همشهری آنلاین: وزیر بهداشت از کسری ۱۱ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه خبر داد و گفت: وزارت بهداشت بیمار است و نیاز به درمان دارد.

دکتر سیدحسن هاشمی در بیستمین مجمع عمومی سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران افزود: اعتبارات ناکافی وزارت بهداشت مانع به انجام رساندن ماموریت‌های این وزارتخانه می‌شود.

به گزارش مهر، وی یادآورشد: از 2‌هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح پزشک خانواده تنها 2 درصد آن محقق شده است که بعید است این میزان تا آخر سال به 4 یا 5 درصد برسد.

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت هم اکنون حدود 7 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که به انضمام 3‌هزار میلیارد تومان بدهی سال‌های قبل، کسری بودجه وزارت بهداشت به حدود 11‌هزار میلیارد تومان می‌رسد. از این رو می‌توان گفت وزارت بهداشت که مسوول درمان مردم است، خود بیمار است و نیاز به درمان دارد. این وزارتخانه خود نیاز به تغییر ساختار دارد اما ایجاد این تغییر بدون داشتن منابع میسر نیست.

به گفته وزیر بهداشت، کمتر از 30 درصد اعتبارات وزارت بهداشت تحقق یافته که این میزان در مورد دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود 40 درصد است.

وزیر بهداشت، هدف از تلاش‌های خود را بهبود وضعیت معیشت و سلامت مردم عنوان کرد و گفت: هر چقدر بتوانیم به مسئله معیشت مردم بپردازیم به آرمان‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نزدیکتر شده‌ایم.

هاشمی توضیح داد: با شروع به کار دولت یازدهم، اقداماتی در زمینه تامین دارو و رفع نیازهای دارویی کشور انجام شد و براین اساس که از مجموع 350 قلم دارویی که کسری داشتیم این رقم اکنون به 150 قلم دارو رسیده و همچنان کمتر نیز خواهد شد.

 

کد خبر 236322
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز