همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که تزریق واکسن آنفلوآنزا در کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی در افرادی که مستعد امراض قلبی هستند، موثر است.

flue vaccine

«جیکوب اودل»، استاد پزشکی دانشگاه «تورنتو» و گروهی از همکارانش با بررسی نتایج یک آزمایش جدید دریافتند که نرخ ابتلا به امراض قلبی در بین افرادی که واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده‌اند 9/2 درصد است در حالی که این رقم در میان افرادی که واکسن نزده‌اند 7/4 درصد برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، نتایج این مطالعه که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده حاکی از اثرات بیشتر و موثرتر واکسن آنفلوآنزا برای افرادی است که سابقه ابتلا به «سندرم حاد عروق کرونری» را دارند.

محققان اعلام کردند: واکسن آنفلوآنزا به دلیل جلوگیری از پارگی پلاک‌های تصلب شرائین و سایر جراحت‌های شریانی در بیماران مستعد از بروز مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند و به این ترتیب با یک روش ساده سالانه و پیشگیرانه می‌توان خطر ابتلا به امراض قلبی و حتی حمله قلبی را نیز کاهش داد.

متخصصان تاکید دارند که تحقیقات آتی در این زمینه و با بهره جستن از آزمایش‌های بیشتر، تاثیر این شیوه درمانی کم‌هزینه، سالانه و آسان را در کاهش خطر حملات قلبی تایید خواهد کرد.

«استیون لییوید»، پروفسور پزشکی دانشگاه «آلاباما» در «بیرمنگام» نیز در این رابطه افزود: اکنون با روشن شدن این مسئله جامعه پزشکان قلب و در کل تمام متخصصان پزشکی با اطمینان خاطر بیشتری به بیماران توصیه می‌کنند تا نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام نمایند.

 

کد خبر 236306
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز