جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب فرهنگ اخلاقی معصومین (س) حروف د - ذ به قلم احمد رضوانفر در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما چاپ و منتشر شده است.

فرهنگ معصومین

در کتاب مذکور به اخلاقیات و صفات نفی‌شده از سوی پیشوایان معصوم (علیهم‌السلام) و اعمال مثبت از دو حرف دال و ذال پرداخته می‌شود و در هر بخش اخلاقی محورهایی چون گلبانگ حدیث، آموزه‌ها، منابع و نمونه‌های رفتاری ارائه شده است.

در گوشی سخن گفتن، دروغگویی، دزدی ، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، دعا، دغل‌کاری، دنیاطلبی، دورویی، دوستی، دون‌همتی، دیوانگی و ذکر در این کتاب مورد توجه نویسنده قرار گرفته است.

در هر یک از اخلاقیات و صفات ذکر شده موضوعات مختلفی در ارتباط با موضوع اصلی بیان شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: نیاز به اخلاق، بشر را به سوی رشد و کمال زندگی هدایت می‌کند. نیاز به اخلاق مانند نیاز به عدالت و عبادت در همه زمان‌هاست.

اخلاق؛ تدبیر و عدالتی است که به واسطه پیامبران و اولیای الهی درباره قوای انسان اندیشیده شده است تا خواهش‌های او را سامان دهد و از این گذر هویت او در امان ماند.

اگر بخواهیم زندگی‌مان معنادار و هدفمند و حرکت‌مان جهت‌دار باشد، باید از فرهنگ اخلاقی و تربیتی پیشوایان معصوم علیهم‌السلام خویش الگو بگیریم و تنها از آنها پیروی کنیم.

مجموعه حاضر سخنان برگزیدگان خاص درگاه الهی است که چراغ هدایت بشرند و بر هر مسلمانی فرض است در حد توان خود، این سخنان نورانی را به مردم برساند تا مشمول دعای امام رضا(علیه‌السلام) قرار گیرد.

کتاب فرهنگ اخلاقی معصومین علیهم السلام (حروف د - ذ) در 471 صفحه به قیمت 14200 تومان به شمارگان 500 نسخه در سال 1392  منتشر شد است.

کد خبر 236230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز