مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکتی آمریکایی قصد دارد روند سفر توریستی فضایی را محول ساخته و امکان سفر به حاشیه فضا را با هزینه‌ یک سوم هزینه کنونی که دیگر شرکت‌ها برای بردن انسان به فضا دریافت می‌کنند، فراهم آورد.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، شرکت پاراگون اسپیس قصد دارد برنامه WorldView را با هدف تسهیل و کم هزینه کردن سفر فضایی برای علاقمندان به این ماجراجویی بزرگ، عملی سازد. براساس این برنامه مسافران با پرداخت 75 هزار دلار قادر خواهند بود به فضا سفر کنند.

مسافران WorldView درون یک کپسول به ارتفاع 30 کیلومتری بالا کشیده خواهند شد،‌ارتفاعی که نسبت به ارتفاع 109 کیلومتری برنامه Space ship2 بسیار ناچیز است. مسافران درون این کپسول می‌توانند تا حدی خلاء را تجربه کنند که البته این تجربه به اندازه تجربه خلاء کامل که در سفر‌های فضایی واقعی ایجاد می‌شوند بسیار متفاوت است. درواقع WorldView به مسافرانش منظره‌ای زیبا و 360 درجه از زمین را پیشکش خواهد کرد.

کپسول فضایی

به گفته این شرکت افراد می‌توانند برای ساعت‌ها و حتی برای روزها درون این کپسول باقی بمانند، البته اقامت چند روزه باید با اهداف تحقیقاتی همراه باشد.

پیش فروش بلیط WorldView از ماه‌های آینده آغاز خواهد شد. کپسول پاراگون که در این برنامه به عنوان فضاپیما مورد استفاده قرار خواهد گرفت از گنجایش 6 سرنشین و دو خلبان برخوردار است و سازمان هوانوردی آمریکا نیز به تازگی آن را به عنوان فضاپیما به تایید رسانده‌است.

کپسول فضایی

در ارتفاع 30 کیلومتری بدن انسان خارج از پوشش‌های محافظتی کافی، آثار کشنده‌ای را تجربه خواهد کرد: جوشش مایعات درون بدن از جمله خون که می‌تواند مرگبار باشد. اما با تایید سازمان هوانوردی آمریکا،‌کپسول دراگون از قابلیت کافی برای محافظت از انسان در برابر شرایط دشوار فضا برخوردار است.

این کپسول برخلاف فضاپیمای ویرجین‌گلکتیک که قرار است با کمک راکت بوستر برای چند دقیقه بر فراز اتمسفر شناور شود،‌ با کمک گرفتن از بالون غول‌پیکر هلیومی به بالا کشیده خواهد شد. برای فرود ایمن این کپسول نیز از چتر نجات قابل کنترلی استفاده خواهد شد و کپسول به شیوه گلایدر به سوی زمین هدایت شده و فرود خواهد آمد. کپسول طی 20 تا 40 دقیقه از ارتفاع 30 کیلومتری به زمین نزدیک شده و فرود خواهد آمد.

کد خبر 236126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز