گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: در مراسم روز صادرات، مسئولان دولتی از اتخاذ تدابیر تازه برای رفع موانع صادرات با برقراری مجدد معافیت مالیاتی، لغو پیمان‌سپاری ارزی، تأمین نقدینگی صادرکنندگان و فعال‌سازی دوباره جوایز صادراتی خبر دادند.

تجارت

در این مراسم، معاون اول رئیس‌جمهور از عزم جدی رئیس‌جمهور برای قرار گرفتن بخش خصوصی در محور توسعه کشور و احترام و تکریم این بخش خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا مشکل تأمین نقدینگی صادر‌کنندگان با افزایش سرمایه بانک‌ها، گسترش فعالیت صندوق ضمانت، تشکیل شورای‌عالی صادرات و استفاده از 32میلیارد دلار موجودی صندوق توسعه ملی مرتفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از توافق با معاون اول رئیس‌جمهور برای لغو بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان تا پایان هفته آینده و برقراری مجدد معافیت مالیاتی صادر‌کنندگان خبر داد و گفت: به همراه آقای جهانگیری در جلسه‌ای با سازمان مالیاتی، تلاش کردیم تا موضوع مالیات صادرکنندگان منتفی شود اما این قول را می‌دهیم که تا آخر هفته آینده مالیات صادر‌کنندگان منتفی شود.

محمد رضا نعمت‌زاده با اشاره به اقدامات دولت برای رفع موانع صادرات گفت: در مدت کوتاه روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اقداماتی مانند تسهیل گشایش اعتبار 30درصدی ثبت سفارش صورت گرفته که گرچه متأسفانه برخی بانک‌ها هنوز به این مصوبه عمل نکرده‌اند اما آقای سیف قول داده تا این موضوع حل شود. همچنین دستورالعمل کاهش ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی تهیه و به گمرکات ابلاغ، نرخ ارز تثبیت و با تلطیف فضای بین‌المللی و خروج تدریجی بانک‌ها از فهرست تحریم‌ها، زمینه رونق صادرات فراهم شده است.

فعال‌سازی‌ مجدد جوایز صادراتی

رئیس سازمان توسعه تجارت نیز از قصد دولت برای فعال‌سازی‌ مجدد جوایز صادراتی با استفاده از مکانیسم‌های مختلف خبر داد و افزود: برای حمایت از صادرات 2برنامه در دستور کار بوده که هنوز به تصویب هیأت وزیران نرسیده اما مقرر است تا وضع مالیات بر صادرات حذف شود و از آنجا که جوایز صادراتی از سال 1390پرداخت نمی‌شود با مکانیسم‌های دیگری مشوق‌ها و جوایز صادراتی مجددا فعال خواهد شد. در پایان این مراسم 5شرکت به‌عنوان صادرکننده ممتاز و 45شرکت به‌عنوان صادرکنندگان نمونه ملی معرفی شدند.

کد خبر 235907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز