همشهری آنلاین: کنسرت موسیقی دستگاهی با هنرنمایی گروه "نقش" به سرپرستی "امیر شریفی" روز جمعه ۳ آبان از ساعت ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این کنسرت در 2 بخش اجرا می‌شود. بخش اول شامل قطعاتی در "آواز ابوعطا" است که می‌توان به پیش درآمد و تصنیف ابوعطا از استاد علی اکبر شهبازی، ساز وآواز ابو عطا، تصنیف حجاز ازعارف قزوینی، ساز وآواز حجاز اوج، ساز وآواز بیات ترک و ... اشاره کرد.

بخش دوم نیز اجرای قطعاتی در دستگاه "چهارگاه" است که پیش درآمد چهارگاه از رکن الدین مختاری، ساز و آواز چهار گاه چهار مضراب چهارگاه از استاد علی اکبر شهبازی، ساز وآواز زابل، ساز و آواز اوج و شوشتری و منصوری، زنگ چهارگاه از استاد بیگجه خانی و ... از آن جمله است.

در این کنسرت هنرمندانی چون "مظفر شفیعی" به عنوان (خواننده)، "احمد مستنبط" نوازنده تمبک، "حسین خوش چهره" (نی)، "مرجان مهربان" (قانون)، "آرش سعیدیان" (عود) و "المیرا مردانه" (کمانچه)، "امیراشرفی" سرپرست و نوازنده تار و سه تار را همراهی می‌کنند.

بلیت این برنامه علاوه بر گیشه فرهنگسرای نیاوران در مراکز دیگری مانند سایت اینترنتی ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com ، ققنوس، کافه کهن و مرکز پاز قابل تهیه است.

کد خبر 235815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز