دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سمانه زندی‌نژاد نمایش «عروسک‌های سکوت» را تجربه جدیدی در ژانر وحشت خواند و گفت: در تمرینات این اثر به تجربیاتی دست یافتیم که بسیار جالب و جدید هستند.

نمایش

به گزارش فارس، سمانه زندی‌نژاد کارگردان تئاتر در خصوص نمایش «عروسک‌های سکوت» اظهار داشت: نمایش‌ «عروسک‌های سکوت» که قرار است آبان ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به اجرای عمومی برسد، یک تجربه بسیار خوب در ژانر وحشت است زیرا گروه ما در تمرینات به تجربیاتی جالبی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: بعد از اجرا در سی‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر به این نتیجه رسیدیم که اجرای این اثر باید دست خوش تغییرات شود.

به همین ترتیب فرزانه سهیلی نویسنده این نمایش متن را بازنویسی کرد و در طول بازنویسی شخصیت مادر که پیش از این در مورد آن تنها صحبت می‌شد، به اجرا اضافه شد و در واقع روند کار کاملا تغییر کرد.

کارگردان برگزیده سی‌امین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه در دو نمایش گذشته خود تجربیات جدید را در ژانر وحشت به دست آورده، گفت: من و فرزانه سهیلی در دو نمایش گذشته به برخی مسائل علاقه نشان دادیم، در واقع ما به زمان و مرگ علاقه داشتیم و سعی کردیم آن را در قالب هنرهای نمایشی تجربه کنیم و به دلیل آنکه این دو مقوله بسیار پیچیده هستند، با خود رمز و رازهایی را می‌آورند.

کارگردان نمایش «عروسک‌های سکوت» بیان داشت: در نمایش «به مراسم مرگ داداش خوش آمدید» تمرکز بر روی زمان بود اما در «عروسک‌های سکوت» تمرکز بر روی مرگ است.

زندی نژاد ادامه داد: برای اجرای عمومی سعی کردیم علی رغم اجرا در جشنواره تئاتر فجر تمرکز اثر را بر روی روایت درست قصه بگذاریم زیرا در اجرای جشنواره ما از قصه غافل شدیم.

نام نمایش «عروسک‌های سکوت» پیش از حضور در جشنواره تئاتر فجر «ساعت بی‌عقربه» بود که در نهایت تغییر کرد.

این اثر درباره درباره پیرمردی است که با دختران خود دچار اختلاف و مشکلات زیادی شده است، چرا که دختران این خانواده مرگ مادر خود را که بر اثر آتش گرفتن بوده است، فراموش نمی‌کنند.

کد خبر 235794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز