همشهری آنلاین: حسین علیزاده معتقد است، باید برای سنین مختلف با توجه به ویژگی‌ها و روحیات سنی آنها موسیقی تولید شود.

حسین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: همانگونه که در تمام زمینه های مختلف هنری باید برای سنین مختلف با توجه به ویژگی ها و روحیات سنی آنها اثر هنری تولید شود، در موسیقی نیز چنین است و باید بتوان موسیقی مطابق با سنین مختلف تولید کرد.

وی با بیان اینکه هر موسیقی کاربرد خاص خود را دارد، گفت: جوان‌ها موسیقی می‌خواهند که با روحیه و نیروی جوانی آنها تطبیق داشته باشد.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه در تمام دنیا موسیقی پاپ شنونده بیشتری دارد، یادآور شد: این نوع موسیقی موسیقی مصرفی به شمار می‌رود که افراد می‌توانند لحظات خود را با آن پر کنند.

دبیر و سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی افزود: اما اگر بخواهیم اثری ماندگار و با در نظر گرفتن جنبه‌های هنری داشته باشیم، در این زمان موسیقی سنتی جایگاه خود را پیدا می‌کند.

به گفته علیزاده مقایسه دو نوع سبک موسیقی پاپ و سنتی به لحاظ مقبولیت در جامعه مقایسه درستی نیست، زیرا هر دو نوع موسیقی طرفداران خاص خود را در جامعه دارند.

این نوازنده برجسته کشورمان با بیان اینکه در حال حاضر هر دو نوع موسیقی پاپ و سنتی در جامعه عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: باید بر روی موسیقی که از ریشه و فرهنگ ایرانی نشات می‌گیرد برای جوان‌ها فکر و کار بیشتری انجام شود.

دبیر و سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی ایران در ادامه به موقعیت جغرافیایی ایران و وجود فرهنگ‌های مختلف در آن اشاره کرد و آن را یک موقیعت استثنایی برای تمامی رشته‌های هنری عنوان کرد.

علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر کارهای بسیاری به لحاظ سیاسی برای اتحاد و همبستگی در ایران انجام می‌شود، گفت: ما به راحتی می‌توانیم با کار بر روی فرهنگ و هنر قومیتهای مختلف ایرانی این اتحاد و همبستگی را با صرف کمترین هزینه‌ها ایجاد کنیم.

وی معتقد است: باید تمام فرهنگهای ایرانی دیده شود و آن‌ها را به عنوان فرهنگ اصیل ایرانی به مناطق مختلف کشور معرفی کرد.

علیزاده با بیان اینکه موسیقی هر منطقه عصاره و چکیده فرهنگ خاص‌ همان منطقه می‌باشد، خاطر نشان کرد: موسیقی ایرانی و غربی باید هر دو در سطح دنیا حضور داشته باشند و مسئله مهم این است که موسیقی ایرانی بتواند به جایگاه خوبی در سطح دنیا دست پیدا کند.

کنسرت حسین علیزاده در کرمانشاه

به گفته علیزاده در حال حاضر دولت‌های غربی کمکهای اقتصادی بسیاری به موسیقی می‌کنند، به طوریکه موسیقی مناطق مختلف دنیا در فستیوال‌های کشورهای غربی برگزار می‌شود و مردم آن کشور‌ها از این طریق با فرهنگ مناطق مختلف جهان آشنا شده و فرهنگ غنی‌تری پیدا می‌کنند.

وی به کنسرت‌های موسیقی ایرانی در سه، چهار دهه اخیر در سطح دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر موسیقی ایرانی نیز توانسته با برگزاری کنسرت‌های مختلف جایگاه خود را در دنیا پیدا کند.

علیزاده در ادامه به موسیقی کردی اشاره کرد و آن را از جمله موسیقی‌های اصیل ایرانی دانست و اظهار داشت: کنسرت‌های موسیقی کردی نیز در سال‌های اخیر در نقاط مختلف دنیا موجب شده تا مردم دنیا با این موسیقی نیز آشنا باشند.

وی نقش هنرمندان کرمانشاهی و کردستانی را در ترویج موسیقی کردی بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: هنرمندان مناطق کردنشین باید تعهد داشته باشند که موسیقی خود را حفظ کرده و آن را به تمام دنیا بشناسانند.

علیزاده به غنای بسیار موسیقی کردی اشاره کرد و آن را یکی از ستون‌های مهم موسیقی ایران دانست و اظهار داشت: در آینده نزدیک گروه هم آوایان سعی خواهند کرد موسیقی کردی را نیز در بخشهای کنسرت خود برای مردم دیگر شهر‌ها اجرا کنند.

کد خبر 235578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز