همشهری آنلاین: ضریح مطهر حضرت ابوالفضل(ع) مورد استقبال مردم شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر قرار گرفت و برنامه‌های استقبال تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم شهر آب‌پخش از ساعات اولیه صبح پنجشنبه به استقبال ضریح مطهر حضرت ابوالفضل رفتند و شاهد حضور بیش از پنج‌هزار آب‌پخشی در این مراسم بودیم.

مردم با استقبال خود از این ضریح ثابت کردند که همواره عاشق ائمه اطهار(ع) هستند و استقبال از این ضریح در واقع عشق و دلبستگی مردم به ائمه اطهار (ع) را اثبات کرد.

در این آئین، تعداد زیادی از مردم روستاهای اطراف نیز حضور یافتند و عشق و ارادت خود به اهل بیت را نشان دادند.

مردم شبانکاره نیز امروز استقبالی باشکوه از این ضریح داشتند و این ضریح از خیابان شهید خمشی‌آیا تا میدان امام حسین (ع) مورد استقبال قرار گرفت.

استقبال مردم دالکی از ضریح مطهر حضرت ابوالفضل(ع)

ضریح مطهر حضرت ابوالفضل(ع) از استان فارس وارد استان بوشهر شد و با حضور گسترده مردم در شهر دالکی از توابع شهرستان دشتستان با برگزاری نوحه خوانی و زنجیر زنی مورد استقبال قرار گرفت.

سیل عظیم جمعیت و تعداد بی‌شماری از عاشقان اهل بیت و کربلایی در ورودی استان بوشهر در جاده شهر دالکی به اتوبان خلیج فارس مستقر شده و پذیرای رایحه دل‌انگیز ضریح خیمه گاه مرقد باب الحوائج (ع) بودند.

استقرار تکایا و ایستگاه‌های صلواتی در این مسیر حال و هوایی خاص به این فضا بخشیده و یاد لب‌های ترک خورده و عطش‌زده کربلا و کربلاییان را در سینه داغدار کرده و می‌گریاند.

ورود ضریح حضرت عباس (ع) دالکی را متبرک کرد

رایحه خوش کربلا در مسیر استقبال و آذین‌بندی مسیر حرکت ضریح و پاکسازی و گل باران این مسیر تنها کاری‌ است که می‌توان دل مردمی که سعادت حتی یک‌بار زیارت کربلا را نداشته شاد و سبک کند و مردم این شهر در کنار ضریح دعای معنوی عرفه خواندند.

امام جمعه دالکی گفت: ورود ضریح حضرت عباس (ع) از یاوران ستاره ولایت حضرت امام حسین (ع) است که بر فرش دل‌های آسمانی مردم شهر دالکی گذر کرد و شهر را متبرک کرد و همه انبیای الهی از آدم تا خاتم مردم را به عبودیت رب‌العالمین رهنمون داشتند تا مردم فقط خدا را در نظر بگیرند، حاجات خود را از او طلب کنند و برای سعادت دنیا و آخرت فقط و فقط خدا را در نظر داشته باشند.

سید احمد هاشمی که سال قبل برای نخستین بار به کربلا مشرف شده بود، گفت: همه مسیر را به عشق رسیدن به حرم مولایم اباعبدالله‌الحسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) پیاده پیمودم و امروز بزرگترین افتخار برای مردم استان بوشهر کسب شده که ضریح خیمه گاه ابوالفضل عباس (ع) از شهرها عبور می کند و مردم به استقبالش می آیند تا حاجتشان را بگیرند.

اعتبار 20 میلیارد ریالی برای ساخت ضریح حضرت عباس (ع)

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان بوشهر گفت: مردم جای جای کشور ایران اسلامی شاهد حرکت و ورود ضریح مطهر به شهرهای مختلف استان بوشهر میهمان بوده و ما این افتخار و سعادت را از خوش‌نیتی و ارادتمندی مردم بوشهر و ایرانیان نسبت به اهل بیت می‌دانیم.

عبدالرضا مطاف افزود: استان بوشهر اخیرا به این موضوع ورود کرده و اقدامات ارزنده‌ای تاکنون در این راستا انجام داده است.

وی از واگذاری ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) به استان بوشهر خبر داد و افزود: این ضریح اکنون بیش از 25 درصد پیشرفت دارد و در بوشهر برای انجام 75 درصد باقیمانده کار با همه توان برای تکمیل آن اهتمام می‌ورزیم.

مطاف تصریح کرد: این ستاد در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی، نذورات، طلاجات و ... و همچنین در اعزام نیروی انسانی تاکنون کارهای خوبی انجام داده است.

وی یادآور شد: برای ساخت این ضریح به بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و کارگاه ساخت این ضریح تاکنون در شیراز بوده که برای انجام کارهای بعدی وارد استان بوشهر خواهد شد و مردم و مسئولان نیز به گرمی به استقبال این ضریح خواهند رفت.

مطاف خاطرنشان کرد: برای تکمیل این ضریح 250 کیلوگرم نقره و دو کیلوگرم طلا نیاز است و مدت تکمیل آن نیز 6ماه است.

وحدتیه و سعدآباد کربلایی شدند

در ادمه مسیر استقبال کاروان "بر آستان خورشید" ضریح خیمه گاه قمر بنی هاشم (ع) به شهرهای وحدتیه و سعدآباد رسید و فضای این شهرها را کربلای کرد و مردم مستقبل این شهر زائران این حضرت شدند.

ساعت‌ها انتظار و لحضه شماری مردم و حضور پرشور و شعور خیل جمعیت عاشقان و ارادتمندان حال و هوای خاصی به مسیر استقبال بخشیده بود و بعد از ورود ضریح مطهر به این دو شهر کاروان به کند حرکت می کرد و مردم وحدیته و سعدآباد ساعت ها این ضریح را به آغوش گرفتند و مناجات و توسلات می خواندند.

اینجا هر نفسش یاد کربلاست و همه از منتظران حضرت مهدی (عج) و زائران در راه زیارات ضریح خیمه گاه سقای دشت کربلا حضرت عباس (ع) هستند و سیمای مردم وحدتیه و سعدآباد بارانی است.

ده‌ها ایستگاه صلواتی در طول این مسیر از سوی هیئت‌های عزاداری و به صورت خودجوش توسط مردم برپا شده که از مردم پذیرایی می‌کنند.

استقبال مردم بوشهر از ضریح نورانی باب الحوائج (ع) در روز جمعه

قرار است کاروان حامل ضریح نورانی باب الحوائج (ع) پس از توقفی کوتاه در شهرهای در مسیر بزرگراه خلیج فارس رهسپار بوشهر شود و دیده مشتاقان آن حضرت را که از روز جمعه 26 مهرماه ساعت 10 صبح در میدان قدس بوشهر چشم انتظار هستند، روشن کنند و مورد استقبال هیئت‌های مذهبی، مسئولان، مشتاقان و ارادتمندان و مردم ولایتمدار شهر بوشهر تا مصلای جمعه قرار خواهد گرفت.

مردم متدین برازجان شامگاه پنجشنبه 25 مهرماه میزان این کاروان هستند که استقبال از ضریح مطهر قمر بنی هاشم (ع) در شهر برازجان در محل شهدای گمنام این شهر صورت خواهد گرفت و پس از آن، مراسم دعای کمیل در کنار ضریح خیمه گاه سقای دشت کربلا در محل میدان شهید چمران برازجان با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر و سایر مسئولان لشکری و کشوری استانی و مشتاقان و محبان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

.................................

گزارش: حامد فکوری

عکس: محمد عبیدی

کد خبر 235341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز