گروه اجتماعی: در مرحله دوم پذیرش معتادان در اردوگاه شفق،‌‏ مسائلی چون کمبود بودجه، عدم همکاری بین سازمان‌‏های ذیربط و عدم مراقبت بعد از خروج از معتادان، حل شده است.

در حاشیه بازدید خبرنگاران خبرگزاری‌‏ها و رسانه‌‏های تصویری از اردوگاه شفق اعلام شد:  از ابتدای اجرای مرحله دوم طرح جمع آوری معتادان، حدود هزار و 600 معتاد توسط پلیس دستگیر شدند که از این تعداد 88 نفر به مرکز شفق منتقل شده‌‏اند.

در این بازدید، مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص تفاوت‌‏های موجود بین مرحله اول و دوم جمع‌‏آوری معتادان و پذیرش آنان در شفق افزود: افزایش بودجه، ارتقای سطح همکاری بین سازمان‌‏های ذیربط، رفع مشکلات بعد از خروج از مهمترین ویژگی‌‏های طرح جمع‌‏آوری معتادان در مرحله دوم است.

سعید صفاتیان،  خاطرنشان کرد: در مرحله دوم طرح جمع‌‏آوری معتادان مراکز خصوصی و غیردولتی بیش از گذشته درگیر شده‌‏اند.

وی یادآور شد: اعتیاد پیش رونده و مزمن بوده و درمان آن از نظر زمانی در بسیاری از موارد نامحدود است.

به گفته وی، معتادان نگهداری شده در شفق پس از گذراندن یک دوره درمانی می‌‏توانند درمان خود را در مراکز DIC و MMI ادامه دهند.

مرتضی متولی خامنه، مسئول امور بهداشت و درمان شفق نیز گفت: سیاست کلی ما در طرح درمان عدم تزریق توسط معتادان و کاهش آسیب است و یک معتاد حتی اگر یک روز هم در شفق باشد، برای او مفید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در اردوگاه شفق تلاش می‌‏کنیم که معتادان را حتی یک قدم به سمت سلامتی بازگردانیم.

خامنه با تاکید بر اینکه مرکز درمانی- بازپروری شفق به صورت محیط مختلط درمانی- نظامی اداره می‌‏شود، افزود: مسئولیت درمان معتادان در مرحله دوم جمع‌‏آوری در اردوگاه شفق بر عهده وزارت بهداشت، حفاظت فیزیکی بر عهده بخش نظامی، ساختمان مرکز مربوط به سازمان بهزیستی و مسئولیت کلی اجرای طرح بر عهده ستاد مبارزه با موادمخدر است.

وی در خصوص سابقه تلفات معتادان در مرکز شفق افزود: در مرحله اول اجرای طرح جمع آوری معتادان در سال گذشته تنها یک نفر جان خود را از دست داد که البته این فرد نیز قبل از انتقال به اردوگاه شفق مرده بود و در مرحله دوم طرح نیز هیچ موردی از تلفات معتادان نداشته‌ایم.

کد خبر 23513

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز