سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رایزنی و تلاش برای تشکیل دولت جدید در آلمان ادامه‌ دارد.

حزب  آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و مسئولان حزب سوسیال دموکرات این کشور از انجام سومین دور گفت‌و‌گوهای خود برای بررسی گزینه تشکیل دولت ائتلافی در این هفته خبر دادند.

به هرحال، رایزنی ها برای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان به مرحله حساسی رسیده است.

 دو طرف توافق کرده‌اند بار دیگر برای بحث درباره تشکیل دولت ائتلافی و احیای ائتلاف این دو حزب که در فاصله سال‌های 2005 تا 2009 وجود داشت با هم گفت‌و‌گو کنند.

کلاوس ووریت، از اعضای حزب سوسیال دموکرات و شهردار برلین درخصوص یکی از خواسته‌های اصلی این حزب برای ائتلاف گفت: این را همه می‌دانند که حداقل دستمزد در نظر گرفته‌شده از سوی قانون می‌تواند به میلیون ها تن کمک کند. این دستمزد می‌تواند  نظام بازنشستگی را نیز کمک و از فقر در دوران کهن‌سالی جلوگیری کند. برای همین هم، این امر خواسته بسیار ضروری حزب سوسیال دموکرات است.

بنا به گزارش رویترز،قرار است باری دیگر نمایندگان اتحاد دموکرات مسیحی آلمان روز سه شنبه با اعضای ارشد حزب سبزهای این کشور دیدار داشته باشند.

مرکل باید از میان یکی از دو حزب سوسیال دموکرات و سبزها، شریک خود را برای تشکیل دولت ائتلافی انتخاب کند.

حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل قرار است این هفته شریک خود را در دولت ائتلافی انتخاب کند. حزب مرکل نتوانست در انتخابات به پیروزی مطلق دست پیدا کند و درنتیجه باید با احزاب دیگر ائتلاف تشکیل بدهد.

کد خبر 235122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز