همشهری آنلاین: عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان از آمادگی ایران برای دیدار با نماینده آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو در صورت تمایل دو طرف خبر داد.

ایسنا نوشت: سید عباس عراقچی درباره مذاکرات ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو با توجه به مذاکرات وزیران خارجه دو کشور در نیویورک و تماس تلفنی روسای جمهور، گفت: ملاقات‌های دوجانبه در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5 در گذشته و هم‌اکنون امر رایجی است و ما با آمریکایی‌ها هم در حاشیه مذاکرات و هم در قالب مذاکرات ایران و 1+5 درباره بحث موضوع هسته‌یی صحبت می‌کنیم و اگر قرار باشد در حاشیه مذاکرات ژنو ملاقاتی میان نمایندگان ایران و 1+5 برگزار شود، حتما به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این‌که تاکنون درخواستی برای ملاقات با نماینده ایران از سوی آمریکا در حاشیه ژنو مطرح شده است؟ گفت: اگر آنها علاقه‌مند باشند و ما به این نتیجه برسیم که گفت‌وگوی دوجانبه سودمند است، می‌تواند این دیدار صورت گیرد.

معاون وزیر خارجه با بیان این‌که "مذاکرات موضوعی با آمریکا در مسائلی مثل افغانستان، عراق و یا مساله هسته‌یی هیچ‌گاه نفی نشده است تصریح کرد: اما مذاکرات درباره روابط دوجانبه میان ایران و آمریکا هیچ گاه صورت نگرفته است و فعلا هم بنا نداریم داشته باشیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌یی ایران در پاسخ به این‌که آیا در مذاکرات قبلی میان نمایندگان ایران و آمریکا گفت‌وگویی به طور دوجانبه صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: بله، درباره موضوع هسته‌یی قبلا یک بار میان نمایندگان ایران و آمریکا مذاکره شده است.

عراقچی افزود: ما با همه کشورهای عضو 1+5 قبلا ملاقات‌های دوجانبه داشته‌ایم و این بار هم احتمالا خواهیم داشت. البته با برخی بیش‌تر و با برخی کمتر.

کد خبر 234990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز