همشهری آنلاین: مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه آتیه سازمان حافظ وابسته به سازمان بیمه خدمات درمانی به علت سوء مدیریت و تخلفات مالی و بر اساس گزارش دفتر بازرسی ریاست جمهوری با رأی مجمع عمومی این شرکت برکنار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اصغر فرشاد، معاون سازمان بیمه خدمات درمانی و رئیس هیئت مدیره این شرکت روزشنبه در یک نشست خبری با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: شرکت بیمه آتیه سازمان حافظ یک شرکت کاملا دولتی و وابسته به سازمان بیمه خدمات درمانی است که 95 درصد سهام مستقیما به سازمان بیمه خدمات درمانی تعلق دارد و 5 درصد دیگر سهام این شرکت به صورت وثیقه در اختیار اعضای هیئت مدیره این سازمان بوده است.

وی اضافه کرد: هدف از تاسیس این شرکت که در سال 76 فعالیت خود را آغاز کرده است، فعالیت در زمینه بیمه تکمیلی بازنشستگان و کارکنان دولت است که حدود 4 تا 5 میلیون نفر نیز بیمه شده دارد ولی متاسفانه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره سابق این شرکت به جای اینکه در زمینه ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بیمه شدگان و عقد قرارداد با مراکز درمانی فعالیت کند بیشتر به سرمایه‌گذاری اقتصادی و خرید سهام شرکتهای مختلف اقدام کرده است.

فرشاد اضافه کرد: سازمان بیمه خدمات درمانی در طول دو سال گذشته به کرات انحرافات این شرکت را گوشزد کرده است اما با وجود این تذکرات برای تغییر رویه و ارتقای کمی و کیفی خدمات به بیمه شدگان و به رغم اعتراضات و نارضایتی بیمه شدگان، رحیم نعمت، مدیر عامل این شرکت و اعضای هیئت مدیره آن اقدامی برای تغییر رویه انجام ندادند و بلکه به اقدامات خود در زمینه سرمایه گذاری تجاری، شرکت در نمایشگاههای خارجی و خرید سهام شرکتهای مختلف ادامه دادند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آتیه سازمان حافظ گفت: از شهریور ماه 85 با آمدن مدیر عامل جدید سازمان بیمه خدمات درمانی، پیگیری این موضوع جدی تر شد و در عین حال دفتر بازرسی ریاست جمهوی نیز مستقیما پیگیر این تخلفات بود تا این که دو هفته پیش با تشکیل مجموع عمومی این شرکت، اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل آن برکنار شدند و افراد جدیدی به عنوان هیئت مدیره و مدیر عامل معرفی شدند.

فرشاد افزود: البته مدیر عامل این شرکت از واگذاری سمت خود به اعضای جدید امتناع کرد که نهایتا با شکایت سازمان بیمه خدمات درمانی و حکم دادستانی تهران، مدیر عامل جدید که دکتر محرم علی احمدیان است به همراه بنده و دکتر حسین بانک به عنوان اعضای هیئت مدیره در این شرکت مستقر شدیم.

وی گفت: یکی از مسائلی که موجب نارضایتی بیمه شدگان این شرکت بود عدم پرداخت مطالبات این شرکت به بیمارستانها و مراکز طرف قرارداد بود که منجر به لغو قرارداد آنها شده بود به طوری که این شرکت بین 20 تا 30 میلیارد تومان به این مراکز بدهکار است که هیئت مدیره جدید در دو هفته گذشته حدود 6 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد:‌ مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره سابق در ظاهر برای کسب درآمد بیشتر شرکت و افزایش بنیه اقتصادی به منظور خدمت رسانی به بیمه شدگان اقدام به سرمایه گذاری اقتصادی و خرید سهام می‌کرد اما در عمل بیشتر به خرید سهام شرکتهای آشنایان بدون اینکه توجیه اقتصادی داشته باشد و بر خلاف اساسنامه شرکت اقدام می‌کردند که خرید ماهی سرای کرج به قیمت 3 تا 4 میلیارد تومان یک نمونه آن است در عین حال سفرهای خارجی غیر ضرور (با هزینه کردی در حدود 800 میلیون تومان) نیز از جمله دیگر مواردی است که به عنوان حیف و میل در این شرکت مطرح است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آتیه سازان حافظ گفت:‌ متاسفانه مدیر عامل و برخی اعضای هیئت مدیره قبلی 5 درصد سهام این شرکت را که به صورت وثیقه در اختیارشان بوده است به نام خودشان به نام اشخاص حقیقی کرده بودند که کاملا غیر قانونی است.

وی اضافه کرد:‌ برآورد فعلی این است که بیش از 30 میلیارد تومان از سرمایه این شرکت حیف و میل شده است اما رقم دقیق آن پس از بررسی کامل معلوم می‌شود.

فرشاد گفت: هیئت مدیره جدید طی دو هفته اخیر برای ساماندهی مشکلات این شرکت به پرداخت بدهی‌ها و مطالبات مراکز بهداشتی- درمانی طرف قرارداد، اعتماد سازی و رفع نگرانی بیمه شدگان، توسعه قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی تشخیصی، درمانی و داروخانه ها، تکمیل پرونده حیف و میل شرکت و ارسال آن به مراجع امنیتی و قضایی و تلاش برای بازگردان سرمایه‌های شرکت اقدام کرده است ضمن اینکه اصلاح اساسنامه، ارتقای کیفی و کمی خدمات بیمه تکمیلی نیز از جمله برنامه‌های آتی هیئت مدیره جدید است.

وی افزود: شرکت آتیه سازمان حافظ بر اساس اسناسنامه مصوب خود حق خرید و ایجاد مراکز درمانی را ندارد و فقط باید با عقد قرارداد با مراکز بهداشتی- درمانی و داروخانه از آنها خرید خدمت کند در حالی اعضای هیئت مدیره قبلی در مواردی اقدام به خرید سهام مراکز درمانی می‌کردند که البته طرف حساب آنها معمولا افراد خاص بودند.

وی گفت: اگر ورود دفتر بازرسی ریاست جمهوری نبود برخورد با متخلفات این شرکت بسیار مشکل بود.

کد خبر 23498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز