همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جایگاه والای روز عرفه، از آمادگی این سازمان برای برگزاری هرچه با شکوهتر دعای روز عرفه در سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جایگاه روز عرفه در فرهنگ اسلامی گفت: در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان قرار داریم و روز عرفه یکی از مناسبت‌های مهم مذهبی و دینی ما محسوب می‌شود و در این روز کسانی که توفیق تشرف به حج تمتع را پیدا کرده اند با خدای خود در صحرای عرفات به مناجات می پردازند.

وی افزود: در روایات داریم اگر کسی در ماه مبارک رمضان توفیق آمرزش از گناهان و بخشش الهی را پیدا نکرده باشد، روز عرفه فرصت مناسبی برای توفیق بخشش الهی است که می‌تواند از آن استفاده کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: روز عرفه که روز دعا و مناجات و شناخت پروردگار احدیت است، فرصتی است که مردم دست به دعا برداشته و خدای متعال را بیشتر بندگی کنند و در جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه سال‌هاست که سنت برپایی مراسم دعای روز عرفه توسط سازمان‌های تبلیغات اسلامی برپا می‌شود و به همین مناسبت در روز سه شنبه 23 مهرماه مصادف با 9 ذی الحجه مراسم دعای پر فیض عرفه در سراسر کشور برگزار می‌شود و ما از مردم خداجو و متدین کشورمان دعوت می‌کنیم که در این مراسم بسیار معنوی شرکت کنند و با هم کلمات روح بخش حضرت سیدالشهدا (ع) را در روز عرفه زمزمه کنند.

روحانی نژاد در پایان یادآور شد: سازمان‌های تبلیغات اسلامی در سراسر کشور آمادگی دارند بسترهای لازم را برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم دعای عرفه فراهم کنند.

کد خبر 234839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز