شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حرم رضوی در شب شهادت پنجمین امام شیعیان حضرت محمد ابن علی (ع) سیاه پوش و ماتم زده است.

اهل بیت (ع)

به گزارش واحد مرکزی خبر، بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام پذیرای زائران و مجاورانی است که برای عرض تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام به پیشگاه ثامن الحج مشرف می شوند.

دلدادگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در شب شهادت حضرت محمد باقر که به قبر غریب و بی زائر او در قبرستان بقیع دسترسی ندارند دسته دسته می آیند تا در جوار امام هشتم علیه السلام همنوا با ام الائمه حضرت زهرا عزاداری کنند.

به همین مناسبت ویژه برنامه شب شهادت این امام همام امشب بعد از نماز مغرب و عشا، در رواق امام خمینی حرم رضوی در حال بر گزاری است.

سخنرانی حجت الاسلام سید علی مهدوی نیا با موضوع ارتباط با خدا و اهل ‌بیت علیهم السلام، مرثیه‌ سرایی مداحان اهل بیت و عزاداری از برنامه های این مراسم است.

همچنین امشب ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف شده اند نیز در رواق‌ دارالرحمه و سردر شرقی صحن جامع رضوی بر گزار می شود.

فردا نیز همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقرعلیه السلام از ساعت نه صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر مراسم سخنرانی و عزاداری در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار می‌شود.

کد خبر 234753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز