گروه شهری: شمارش معکوس برای تکمیل دروازه‌های غربی پایتخت آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تشریح آخرین وضعیت پروژه پل‌های باقیمانده از تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران ـ کرج، گفت: این پل‌ها ظرف هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.مازیار حسینی با اشاره به اعمال کنترل‌های کیفی لازم برای بهره‌برداری از 2دستگاه پل باقیمانده از مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران ـ کرج، گفت: هم‌اکنون آخرین مراحل کشش نهایی کابل‌ها در حال انجام است؛ ضمن اینکه برای نخستین بار تجربه اجرای درزهای انبساط در قوس قائم را نیز طی چند روز آتی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی از اجرای عملیات ایمن‌سازی‌ و نصب هندریل‌ها و قرنیزهای پل‌های این تقاطع خبرداد و افزود: برای نخستین بار از ورق‌های کامپوزیت برای قرنیزها استفاده می‌شود که علاوه بر وزن سبک، از زیبایی بصری نیز برخوردارند؛ ضمن اینکه از ورق‌های گالوانیزه گرم در این قرنیزها استفاده شده تا مشکلاتی نظیر زنگ‌زدگی رخ ندهد.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات قیرگونی بخش میانی پل شمال به شرق باقی مانده است، اظهار کرد: پس از به سرانجام‌رسیدن عملیات کشش کابل‌ها و انسداد دریچه‌های موقت پل، عملیات ایزولاسیون و آسفالت این قطعه نیز انجام خواهد شد و متعاقب این امر، خط‌کشی‌ها و نصب علائم ترافیکی در دستور کار قرار خواهد گرفت. معاون شهردار تهران با اشاره به نقش بهره‌برداری از این پل‌ها در بهبود عملکرد مبادی ورودی و خروجی شهر تهران، توضیح داد: اساسی‌ترین کارکرد تکمیل پل غرب به شمال، کاهش بار ترافیکی ورودی آزادراه تهران ـ کرج در محل تقاطع بزرگراه جناح است؛ ضمن آنکه این امر بر کاهش بار ترافیک بزرگراه‌های شمالی ـ جنوبی تهران نظیر بزرگراه یادگار امام و شهید ستاری نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: پل شمال به شرق نیز موجب تسهیل دسترسی مناطق غربی و شمال غربی تهران به سمت مرکز شهر می‌شود. به این ترتیب شهروندانی که قصد حرکت از محدوده غربی تهران به سمت مرکز پایتخت را دارند، می‌توانند از طریق این پل وارد مسیر غرب به شرق آزادراه تهران ـ کرج شده و از طریق تقاطع‌های مختلف این آزادراه با بزرگراه‌های شهر به سمت مرکز شهر ادامه مسیر دهند.

کد خبر 234483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز