چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

به منظور گذراندن اوقات فراغت و ارتقای سطح مطالعه در تهران ، کتاب مترو هر هفته با طرح معضلات و مشکلات شهری در قالب طنز و تصویر در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.


به گزارش سما، امیر حسن دهقانی، مدیر شبکه ارائه کنندگان خدمات و محصولات فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: امروزه به دلیل درگیری روزافزون شهروندان با مشکلات و مسائل شهری استفاده بیشتر از تلویزیون و رایانه ، در اولویت قرار داشتن تفریح نسبت به مطالعه نزد شهروندان و همچنین عدم بهره گیری از قالب های نوین در چاپ و نشر کتاب، نرخ سرانه مطالعه به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

وی بالا بودن هزینه خرید کتاب و نبود فرصت کافی برای مطالعه را از جمله علل رکود مطالعه برشمرد و خاطرنشان کرد باهدف و یا به حداقل رساندن این معایب ضمن پرهیز از روشهای تکراری با استفاده از قالب طنز و تصویر به نوعی به آسیب شناسی معضلات شهری پرداخته می شود.

مدیر شبکه ارائه کنندگان خدمات و محصولات فرهنگی سازمان پرداختن به معضل مسکن، حمل و نقل، فرهنگ آپارتمان نشینی و مسائلی از این قبیل را در شمار موضوعات پرداخته شده در کتاب مترو خواند و یادآور شد در آینده نزدیک به طرح داستانها، مثل های ایرانی، بررسی مقاطع کوتاه و مهم تاریخی، زندگی چهره ها و مفاخرو همچنین بازیها و پازلهای فکری نیز خواهیم پرداخت.

وی شمارگان هر عنوان کتاب مترو 50 هزار نسخه یاد کرد و افزود: دومین کتاب مترو با عنوان جدیدترین آیین نامه راهنمایی و رانندگی درتهران به زودی چاپ شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

کد خبر 2344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز