سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی متفاوت از آثار دو هنرمند با متریال نور از ۱۹ مهر ماه در گالری شکوه برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، آثار مشترک عکاسی و خطاطی «احمد آریا منش» و «سهیل قرباندایی پور» عصر جمعه 19 مهر ماه در گالری شکوه رونمایی می‌شوند.

«نور نوشت» عنوان این نمایشگاه است که در آن 22 اثر از همنشینی خط و عکس به صورت تلفیقی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

«احمد آریامنش» و «سهیل قرباندایی پور» به صورت مشترک روی هر اثر هنری کار کرده و این تابلوها از تلفیق دو شاخه هنرهای تجسمی، عکاسی و خط پدید آمده اند که در نهایت به اثری بینا متنی تبدیل شده اند که نه این است و نه آن.

در متن این آثار که حاصل تجربه دو سال اخیر این دو هنرمند است، نوشته هایی با مضامین اسامی ائمه، اسم خدا، کلماتی مانند مهر، دوستی و صلح و تک کلمه هایی از شعر های فارسی دیده می‌شود که همگی به نوعی با نور نوشته شده اند.

در این آثار خبری از پالت رنگ، مرکب و قلم نیست و تابلوهایی با فضاهای رنگی و سیاه و سفید، مینی مال و آبستره تنها با تلالو نور خلق شده اند.

«احمد آریا منش» متولد 1347 همدان و فارغ التحصیل رشته کارشناسی نقشه برداری، استاد انجمن خوشنویسان ایران و دارای نشان درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی برگزاری 12 نمایشگاه انفرادی در زمینه خوشنویسی و نقاشیخط را در تهران، مسکو، قزاقستان، دوبی ... و شرکت در بیش از 50 نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد.

وی مبدع خط کرشمه در سال 71 و سفیر در سال 85 است.

«سهیل قرباندایی پور» متولد 1366 تهران و فارغ التحصیل رشته گرافیک است.

وی از سال 85 به فعالیت در زمینه گرافیک و عکاسی مشغول است و برگزاری نمایشگاه انفرادی عکاسی در تورنتو تاتر سنتر کانادا در سال 2010 را در کارنامه خود دارد.

نمایشگاه متفاوت و خاص «نور نوشت» تا 24 مهر در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دایر می‌باشد و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 234193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز