همشهری آنلاین: کانون داوران فوتبال کشور در بیانیه‌ای از مقامات ذیصلاح قضائی کشور خواست چنانچه داور یا داورانی در تبانی دست دارند، مجازات شده و با اتهام زنندگان که مدرکی ندارند، برخورد قانونی صورت گیرد.

داور

به گزارش مهر، کانون داوران فوتبال ایران با توجه به وقایع اخیر ادر خصوص داوران فوتبال کشور، بیانیه‌ای با امضای علیرضا یزدانی مدیرعامل این کانون منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

 متاسفانه چندی است که جملات و تهمت‌هایی به داوران کشور در رسانه‌های مختلف از سوی برخی از چهره‌های نام آشنا فوتبال عنوان شده است که قصد آنها بیشتر فرار از پاسخگویی به هواداران تیم‌های خود است. این امر بعد از بازی سپاهان - پرسپولیس تشدید و حتی گفته شده داور مسابقه از شب قبل از مسابقه به طرف تیم میزان غش کرده است.

چرا زمانی که همین داور در بازی پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز به نفع پرسپولیس به اشتباه اعلام پنالتی کرد، گفته نشد که داور به طرف پرسپولیس غش کرده بوده است و یا در زمانی که در اثر سهل انگاری داور در بازی پرسپولیس - مس کرمان داور می‌بایست به علت برخورد سر به سر 2 بازیکن تیم‌ها، بازی را متوقف می‌کرد تا به بازیکنان مصدوم رسیدگی شود اما با تصمیم اشتباه به ادامه بازی و متعاقب آن پرسپولیس به گل رسید، چیزی در مورد اشتباه داوری گفته نشد؟

این افراد هرجا که اشتباه داور به نفع‌شان بوده، به حساب درایت و تاکتیک‌های حساب شده خود می‌گذارند و هرجا که اشتباه داوری به ضررشان بوده، مسایل دیگر از جمله غش کردن داوران را مطرح می‌کند.

شایان ذکر است در مسابقه رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بین بایرن مونیخ و بارسلونا 3 گل و یا حداقل 2 گل از 4 گل بایرن مونیخ در شرایط غیرقانونی به ثمر رسید و تمام امیدهای بارسلونا در بازی برگشت بر باد رفت ولی مربی بارسلونا حرفی از غش کردن داور به سمت بایرن مونیخ و یا .... مطرح نکرد.

کانون داوران فوتبال کشور ضمن محکوم کردن این حملات و تهمت‌ها به جامعه داوری کشور و نیز یک یا دو نفر از چهره‌های به اصطلاح پیشکسوت داوری که آتش بیار معرکه شده‌اند، از مقامات ذیصلاح قضائی کشور خواهان رسیدگی جدی به این امر شده و چنانچه داور یا داورانی در تبانی و ارتشاء دست دارند، به مجازات قانونی محکوم و در صورت وارد کردن اتهامات بی‌اساس، با اتهام زنندگان بدون درنگ برخورد قانونی صورت گیرد. با توجه به این که این امر به حوزه عمومی کشور مرتبط است، کانون داوران فوتبال کشور تقاضا دارد قوه قضائیه راساً ورود کرده و خاطیان را تحت هر نام و عنوانی که باشند، مجازات کند.

کانون داوران فوتبال کشور ضمن دعوت از داوران برای افزایش تمرکز و هوشیاری خود و به حداقل رساندن اشتباهات داوری، از همه دست اندرکاران تیم‌ها درخواست کرد در مصاحبه‌های خود از ایراد تهمت و افترا به داوران شریف و زحمتکش خودداری کرده و ایرادات و اشتباهات داوری را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

کد خبر 233662
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز