پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:یکی زندانیان گوانتانامو دارای تابعیت عربستان سعودی در سلول خود در این زندان درگذشت.

به نوشته ال موندو، مقامات نظامی مسوول زندان گوانتامو موسوم به جهنم روی زمین در این باره اعلام کردند: نگهبانان در حالی با این زندانی در سلولش مواجه شدند که وی دیگر نه به سوالات پاسخ می‌گفت نه نفس می‌کشید.به گفته این مقامات: پزشکان زندان نیز آخرین تلاش‌های خود را جهت بازگرداندن وی به زندگی انجام دادند که بیهوده بود.

به نظر می‌رسد این چهارمین  مورد خودکشی در زندان گوانتانامو  از سال 2002 باشد. از این چهار مورد مرگ، در سه مورد زندانیان خود را حلق آویز کرده‌اند و جنازه‌های آن‌ها هچنان در بخش تحقیقات جزایی نیروی دریایی نگهداری  می‌شوند.گفته می‌شود جنازه این تبعه عرب نیز برای انجام  تحقیقات درباره علت مرگ وی نیز به این مرکز منتقل خواهد شد.

زندان پایگاه نظامی گوانتانامو واقع در خلیجی به همین نام در کوبا در سال 2002 و پس از حمله آمریکا به افغانستان گشایش یافت [اعتراض به این اقدام] و هم اکنون حدود 380 نفر از مظنونین به مشارکت در عمالیات تروریستی در این زندان نگهداری می‌شوند که اکثر آن‌ها از اتباع عرب و افغان هستند.

ایالات متحده آمریکا برای توصیف این زندانیان از نام  دشمنان مبارز استفاده می‌کند و با اعطای حقوق اسرای جنگی مندرج در کنوانسیون ژنو به آنان مخالفت می‌ورزد.

کد خبر 23365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز