جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: اریک اشمیت، مدیرعامل شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد حضور و فعالیت خود در کشور کره‌جنوبی را پر رنگ‌تر کند و سرویس و سایت خاصی را برای این کشور طراحی نماید.

به نظر می‌رسد این اقدام به منظور کسب بازار جدید در آسیا باشد و  رقابت گوگل را با سایر رقبا افزایش دهد.

اشمیت دلیل این توجه و روی آوردن به کره‌جنوبی را وجود افراد جوان و در سن دیجیتال و همچنین امکانات سخت‌افزاری پیشرفته در شهرهای مختلف برای دسترسی به اینترنت ذکر کرد. وی همچنین وجود این افراد و امکانات را پایه و اساس تبدیل کره‌جنوبی به یک قدرت در تکنولوژی منطقه دانست.

بدیهی است که گوگل نیز قصد دارد مانند سایر رقباوارد بازار بسیاری از کشورهای در حال رشد نظیر چین و کره شده و سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

گوگل و سایر رقبایش نظیر یاهو و مایکروسافت پس از اشباع بازار آمریکا و اروپا، به کشورهای در حال رشد و آسیایی روی آورده‌اند و به دست گرفتن بازار هر یک از آنها می‌تواند به منزله پیشی گرفتن از سایر رقبا باشد.

تعدیل امور و عدم احتیاج به فعالیت فوق‌العاده باعث گردیده بازار آمریکا و اروپا برای شرکت‌هایی نظیر گوگل به یک حد ثابت برسد و فعالیت زیادی را برای کسب مشتری جدید، لازم نداشته باشد.

گوگل از سال 2004 در کره‌جنوبی فعالیت داشته است ولی همواره از سایتهای محلی کره‌جنوبی مانند NHH‌ عقب مانده و سهم عمده بازار را به آنها واگذار کرده است.

 ولی گوگل ظاهرا این بار قصد دارد با همکاری با یک شرگت کره‌ای به نام دائوم(DAUM) از NHH پیشی گرفته و تجارت جدید و سود‌اوری برای خود انجام دهد.

دائوم تا سال گذشته با یاهو قرارداد مشارکت داشته که به دلیل اختلافات به وجود آمده، مشارکت با آن را کنار گذاشته است و اکنون درصد همکاری با گوگل است. 


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 23356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز