ترجمه‌ی عباس تربن: حالا که دو هفته‌ای از بازشدن مدرسه‌ها می‌گذرد، دوباره نوجوانان درگیر درس‌خواندن و انجام‌دادن تکلیف‌های درسی شده‌اند.

در این‌جا چند پیشنهاد کوچک اما کارساز ارائه می‌شود، پیشنهادهایی که کمک می‌کنند هر نوجوانی در درس‌خواندن و انجام تکالیف منزل موفق‌تر باشد.

* * *

* بلافاصله بعد از رسیدن به خانه، دست به‌کار شو و برو سروقت انجام‌دادن تکالیف. اگر خسته‌ای، خوب است همان ‌اول دوش بگیری و بعد به درس‌هایت برسی. اگر این‌کار را بکنی، دیگر آخر شب، دردسر به‌هم خوردن تمرکز نخواهی داشت. اول، تکلیف‌های مهم‌تر را انجام بده و بعد برو سراغ درس‌هایی که کم‌تر اهمیت دارند.

* یک گروه درس‌خوانی و انجام تکالیف تشکیل بده. حواستان باشد که این‌کار برای هر کسی و با هرکسی نتیجه نمی‌دهد؛ کسانی را انتخاب کن که می‌خواهند مطالعه کنند یا تکلیفشان را انجام بدهند. برای گپ و گفت و خنده دور هم جمع نشوید؛ یکراست بروید سر اصل مطلب و تمامش کنید. از روی دست هم‌دیگر نیز کپی نکنید و فقط در یک گروه  و کنار هم کار کنید. اگر هم جواب سؤالی یا حل مسئله‌ای را بلد نیستید، برای رسیدن به جواب یا راه حل مناسب، از هم کمک بگیرید.

* موقع درس‌خواندن فقط درس بخوان. تلویزیون نگاه نکن و به پیامک و تلفن جواب نده. دور رایانه و چرخ‌زدن در اینترنت را هم خط بکش. اگر بتوانی این‌کارها را بکنی، آن‌وقت موفق خواهی شد درس‌هایت را زودتر تمام کنی. یادت باشد که بعد از آن می‌توانی همه‌ی این‌کارها را با خیال راحت انجام بدهی. در ضمن از اعضای خانواده و اطرافیان خواهش کن که فضای آرامی برایت به‌وجود بیاورند.

* یک جای دنج و مرتب برای مطالعه پیدا کن. بهترین جا برای این‌کار احتمالاً اتاقی ساکت است که از نور کافی هم برخوردار باشد. مطالعه در محیط ساکت و مناسب، موجب می‌شود ذهنت را متمرکز و منظم کنی و نتیجه‌ی بهتری از لحظه‌های درس‌خواندنت بگیری.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۷

کد خبر 233543
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز