مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان ژاپنی از یک نوع عینک جدید رونمایی کرده‌اند که می‌تواند حروف ژاپنی را به طور همزمان با نگاه کاربر به زبان مبدا ترجمه کند.

ساخت عینک مترجم

به گزارش مهر، عینک جدید ژاپنی که در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گجت در ژاپن رونمایی شده این امکان را برای یک فرد کاملا ناآشنا به زبان ژاپنی فراهم می‌کند که برای مثال بتواند وارد رستوران شود و از منوی غذاها که کاملا به زبان ژاپنی نوشته شده بدون هیچ گونه مشکلی غذا سفارش دهد.

این عینک برای مسافرانی که به ژاپن سفر می‌کنند امکان ترجمه تمام علائم جاده‌ای و خیابانی را به زبانی قابل فهم و به طور لحظه‌ای فراهم می‌کند.

NTT DoCoMo به عنوان بزرگ‌ترین شرکت عرضه‌کننده شبکه‌های موبایلی به عنوان سازنده این گجت آن را در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته رونمایی کرده که از دیروز سه‌شنبه اول اکتبر (9 مهرماه) افتتاح شد.

این عینک با فناوری بالا از ترکیب دوربین‌ها، رایانه‌ها استفاده می‌کند تا ترجمه‌ای مناسب از زبانی ارائه کند که کاربر به آن نگاه می‌کند.

شرکت DoCoMo طی بیانیه‌ای اظهار داشت: فناوری تشخیص حروف موجب می‌شود که ترجمه لحظه‌ای زبان برای مسافران هنگام خواندن منو رستوران و سایر متون ساده فراهم شود.

گفته می شود که تولید چنین گجتی برای مسافران خارجی که به ژاپن سفر می کنند خبر خوشی است و آنها می‌توانند در نقاط محلی‌تری که زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها مشاهده نمی‌شود نیز حضور داشته باشند، چرا که جدا از منطقه‌های بزرگ توریستی سایر نقاط شهری در ژاپن چندان با زبان انگلیسی سر و کار ندارند.

درحالی که ژاپن برای المپیک 2020 آماده می‌شود این عینک‌ها می‌تواند برای گردشگرانی که می‌خواهند در یک رستوران ساده ژاپنی غذا بخورند موثر واقع شود.

بر اساس اعلام شرکت تولیدکننده این عینک‌ها برای المپیک 2020 آماده خواهند شد.

کد خبر 233493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز