چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: در حالی که همچنان دولت در زمینه اعلام نحوه سهمیه‌بندی و عرضه بنزین به قیمت آزاد هیچ تصمیمی نگرفته است گمانه زنی‌ها در باره این مسئله از سوی منابع مختلف ادامه دارد.

  عادل آذر،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: به اعتقاد من می‌توان قیمت هر لیتر بنزین را درصورت اجرا نشدن سهمیه بندی تا 150 تومان نیز افزایش داد.

عادل آذر به شانا گفته است، بنزین با کارت هوشمند سوخت سبب صرفه جویی روزانه 7 تا 8 میلیون لیتر می‌شود و این سیستم تاثیر شایانی در جلوگیری از روند بی رویه مصرف سوخت دارد. در همین حال کمال دانشیار یک عضو دیگر مجلس و رئیس کمیسیون انرژی نیز اعلام کرد، دولت باید بنزین با نرخ آزاد عرضه کند و در این زمینه اختیار دارد و نیازی به مصوبه جدید نیست.

دانشیار در حاشیه مجلس اعلام کرد یا باید سهمیه بندی لغو شود و یا باید بنزین به صورت آزاد عرضه شود. در همین حال کاهش آمار مصرف بنزین از زمان آغاز اجرای کارت سوخت که روزانه 3 درصد ثبت شده موجب شده تا برخی دست‌اندرکاران  اجرای طرح کارت سوخت را برای کنترل و مدیریت مصرف کافی بدانند و اعمال سهمیه‌بندی را رد کنند.

هنوز حدود یک میلیون کارت سوخت در مراکز پستی به دلیل فقدان نشانی صاحبان خودرو امکان توزیع ندارد و باید صاحبان خودرو به مراکز پستی مراجعه و کارت‌های خود‌را دریافت کنند. در صورت توزیع نشدن این تعداد کارت مشخص نیست که باید طرح سهمیه‌بندی اجرا شود و یا بار دیگر به تأخیر بیافتد.

 در حال حاضر دولت به رغم تأکید قانون، اجرای طرح را به مدت 15 روز به تأخیر انداخته است و صاحبان خودرو در کشور در انتظار اجرای طرح و اعلام سهم هر خودرو تا 15 خرداد ماه هستند.

کد خبر 23348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز