وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: من هنوز موفق به دیدن فیلم «گذشته» نشده‌ام اما تصمیم شورای داوری مبنی بر ارسال فیلم به اسکار را محترم می‌دانم.

علی جنتی تصریح کرد: من هنوز فیلم گذشته را ندیده‌ام اما معتقدم کارشناسانی که تصمیم به معرفی این فیلم به‌عنوان نماینده ایران به اسکار گرفته‌اند، هم از صاحب‌نظران بوده‌اند. البته این نظر قطعی است و این فیلم به‌عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی خواهد شد.

وی درخصوص برخی از گمانه‌زنی‌ها در مورد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، گفت: هیچ‌کدام از این گمانه‌زنی‌ها درست و قطعی نیست و قطعا برای معرفی این معاونت گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

پاسخ ایوبی به منتقدان معرفی« گذشته» به اسکار

حجت‌الله ایوبی نیز درباره حواشی معرفی فیلم گذشته به‌عنوان نماینده ایران به اسکار توضیحات کوتاهی داد. رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی با ایسنا، درباره حواشی معرفی فیلم گذشته به اسکار، گفت: درباره معرفی گذشته به‌عنوان نماینده ایران در اسکار باید از هیأت داوران بپرسیم. آنها از مدت‌ها قبل گزینه‌ها را بررسی می‌کردند. ما هم از اول اعلام کردیم که به‌نظر هیأت داوران احترام می‌گذاریم.

وی تأکید کرد: هیچ جایی برای نفوذ ما نبوده، نیست و هرگز نخواهد بود و به‌نظر داوران احترام می‌گذاریم. ایوبی همچنین درباره انتقاد‌های مطرح شده از معرفی فیلم گذشته به‌عنوان نماینده ایران در اسکار، گفت: تا حالا پیش آمده اثری به‌عنوان نماینده معرفی شود و انتقادهایی را در پی نداشته باشد؟!

واکنش رئیس کمپانی ممنتو

این در حالی است که الکساندر مالت گای، مدیر کمپانی ممنتو فیلم فرانسه که تهیه و تولید فیلم جدید اصغر فرهادی را برعهده داشته است، ابراز امیدواری کرد که این فیلم در بخش‌های مختلف اسکار امسال به موفقیت دست یابد. وی اظهار کرد: تصمیم ایران برای معرفی گذشته به اسکار خارجی در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی کار را برای کمپانی سونی (توزیع‌کننده این فیلم در آمریکا) آسان کرده و شانس گذشته را برای کسب موفقیت در دیگر بخش‌های اسکار ازجمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هموار می‌کند. به گزارش اسکرین دیلی، رئیس کمپانی ممنتو همچنین کیفیت بالای فیلم، کسب جایزه از جشنواره امسال کن توسط برنیس بژو و موفقیت قبلی فرهادی در کسب اسکار خارجی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» را ازجمله عواملی دانست که همگی می‌توانند نقش مهمی در موفقیت گذشته در اسکار 2014داشته باشند.

 

 

کد خبر 233452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز