همشهری آنلاین: نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کردند: یک هشتم مردم جهان با جمعیتی بالغ بر ۸۴۲ میلیون نفر، قربانی سوء تغذیه هستند.

یک هشتم مردم جهان از سوء تغذیه رنج می برند

به گزارش ایرنا،خبرگزاری رویترز روز سه شنبه گزارش داد: سه نهاد وابسته به سازمان ملل شامل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذا و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی در گزارشی، شمار قربانیان سوء تغذیه را از سال 2011 تا 2013 میلادی 842 نفر در سراسر جهان عنوان کردند.

این گزارش با اشاره به اینکه قربانیان سوء تغذیه در فاصله سال های 2010 تا 2012 میلادی 868 میلیون و در سال 2009 میلادی یک میلیارد و 20 میلیون نفر بوده است، افزود : به رغم پیشرفت های سال های اخیر در زمینه کاهش این جمعیت ، سازمان های مذکور پیش بینی می کنند که بسیاری از کشورها نخواهند توانست به هدف به نصف رساندن این آمار تا سال 2015 میلادی دست یابند.

بر پایه این گزارش، کشورهایی که در دو دهه اخیر گرفتار جنگ و درگیری بوده اند کمتر از سایر کشورها در کاهش جمعیت گرسنه خود موفق خواهند بود. کشورهایی که به دریا دسترسی ندارند با چالش های دائمی در دستیابی به بازارهای جهانی مواجه هستند. این در حالی است که کشورهای برخوردار از زیرساخت ها و نهادهای ضعیف با محدودیت های بیشتری مواجه هستند.

این سه نهاد وابسته به سازمان ملل در گزارش خود، گرسنگی مزمن یا سوء تغذیه را شرایطی عنوان کردند که در آن، فرد به غذای کافی برای زندگی سالم و فعالیت دسترسی ندارد.

کد خبر 233384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز