همشهری‌آنلاین: رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه رییس کل بانک مرکزی سالی یکبار مصاحبه کند، گفت: بخش عمده صادرات کشور مبتنی بر واردات است از این رو اگرمواد اولیه کالای صادراتی با نرخ ارز پایین‌تری وارد شود مشوق صادرات است که هم اشتغال، صادرات و تولید را افزایش می‌دهد.

خانه ملت نوشت: غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه از سیف انتظار نداشتم درباره اینکه نرخ ارز به کف یا سقف رسیده است مصاحبه و گفت و گو کنند، افزود: اصولا رییس کل بانک مرکزی سالی یکبار یا دوبار باید آن هم در حد ارایه گزارش عملکرد نه بیشترمصاحبه کند .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات رییس کل بانک مرکزی بر روی وضعیت بازاراثر دارد و این آثار گاهی منفی خواهد بود، افزود: از رییس کل بانک مرکزی می خواهم آن گونه که روسای بانک مرکزی جهان عمل می کنند ایشان هم عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی می توان اعلام کرد که نرخ ارز به کف رسیده است که ما اتفاقات آینده را پیش بینی کنیم، افزود: اگر در آینده نه چندان دور شاهد کاهش تحریم ها باشیم یا برداشتن تحریم ها باشیم و دسترسی به ارزهای نگهداری شده در حسابهای بانک مرکزی خارجی داشته باشیم حتما اتفاق دیگری خواهد افتاد و نرخ ارزنرخ امروز نخواهد بود چون عرضه افزون ارز باعث کاهش نرخ می شود.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه خبر مناسبات سیاسی دستخوش تغییرات مثبت شده است روی بازار ارز اثر می‌گذارد، افزود: اتفاقی که در حال حاضر در بازار ارز می‌افتد ناشی از این است که ارزهای خانگی به بازار وارد می‌شود چرا که خانواده‌هایی که برای حفظ سرمایه پول‌های خود را تبدیل به ارز کرده بودند در حال حاضر احساس می کنند دارند ضرر می کنند پس بر می گردانند تا ضرر نکنند، چنین اتفاقی مبارک است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه کاربرد ارز در خانه نیست، افزود: کاربرد ارز در به جریان افتادن در اقتصاد و منتج شدن به واردات بیشتر کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است که اگر این اتفاق بیافتد باید استقبال کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت:بخش عمده صادرات ما مبتنی بر واردات است از این رو اگرمواد اولیه کالای صادراتی با نرخ ارز پایین‌تری وارد شود مشوق صادرات است که هم اشتغال هم صادرات هم تولید را افزایش می‌دهد.

کد خبر 233175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز