دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تکنولوژی جدیدی که توسط حاتم زئین فیزیکدان ابداع شده به کاربران موبایل امکان می‌دهد از راه دور باطری گوشی‌های موبایل خود را شارژ کنند.

براساس گزارش گیزمگ، سیستم ارسال بی‌سیم انرژی Cota از آنتن‌های رشته‌ای هدایت‌شده برای متمرکز کردن پرتو‌های مایکروویو برروی یک واحد گیرنده‌ استفاده می‌کند. این تکنولوژی ایمن می‌تواند انرژی برق را از فرستنده‌ای مرکزی تا فاصله 9 متری ارسال کند بدون اینکه برای دیگر تجهیزات و سیستم‌ها مزاحمتی به وجود آورد.

حاتم زئین مخترع این سیستم در سال جاری با معرفی آن شرکتی به نام Ossia را نیز تاسیس کرد.  تکنولوژی Cota با استفاده از آنتن‌های رشته‌ای هدایت‌شده و ویژگی‌های وارونه‌سازی زمانی تشعشعات الکترومغناطیسی برای متمرکز ساختن برق برروی گیرنده‌ای بی‌سیم استفاده می‌کند و در عین حال مانع از آن می‌شود که تشعشعات در مسیر با موانعی برخورد کنند، به این شکل سیستم شارژ کاملا ایمن و از راه دوری به وجود آمده است.

سیستم Cota از یک تک فرستنده ماکروویو استفاده می‌کند، فرستنده‌ای که می‌توان آن را در روترهای وای-فای نیز یافت. این سیستم برخلاف دیگر سیستم‌های شارژ باطری که نیازمند بیشترین نزدیکی میان فرستنده و گیرنده است،‌می‌تواند به راحتی از فاصله 9 متری گوشی‌ها را شارژ کند. این به آن معنی است که یک واحد شارژ‌کننده برای شرکت‌ها و خانه‌ها کافی خواهد بود. انرژی امواج مایکروویو مستقیما به گیرنده‌هایی ارسال می‌شوند که می‌توانند انرژی دریافت شده را به شکلی قابل استفاده برای باطری‌های موبایل تبدیل کنند.

نسخه تجاری این گیرنده به اندازه‌ای کوچک خواهد بود که بتوان آن را درون یک دستگاه تلفن و یا یک باطری کار گذاشت. میزان برقی که با استفاده از یک گیرنده دریافت خواهد شد در حدود یک وات، یعنی یک سوم حجم برقی خواهد بود که از طریق کابل USB به گوشی می‌رسد.

کد خبر 233139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز