همشهری‌آنلاین: نگاه سنتی حاکم بر فضای روابط‌عمومی‌ها باعث شده است که شاهد یک رکود خسته‌کننده و فعالیت‌های کلیشه‌ای و تکراری در این حوزه باشیم، به همین دلیل باید برای از بین بردن نگاه سنتی و تغییر فضای موجود اقداماتی انجام شود.

سلطانی فر

دکتر محمد سلطانی‌فر، با تأکید بر این موضوع گفت: روابط‌عمومی‌های کشور مدت زیادی است در قالب نگاه‌های قدیمی و غیرحرفه‌ای فعالیت می‌کنند و باتوجه به تغییراتی که در جامعه می‌بینیم، باید نوع و شیوة حرکت روابط‌عمومی‌ها هم تغییر کند؛ برهمین اساس تلاش شده است با برگزاری کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی قدم‌هایی در این راستا برداشته شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، به دو محور اصلی کنفرانس پیش‌رو اشاره کرد و افزود: برای این کنفرانس محورهای «روابط‌عمومی و رسانه» و «روابط‌عمومی و تبلیغات» در نظر گرفته شده است تا با ارائه مقالات و سخنرانی‌های مختلفی که در کنفرانس خواهیم داشت، در فاز اول بتوانیم برای حرفه‌ای شدن فعالان روابط‌عمومی در نحوة برقراری ارتباط با دو حوزة فوق اقدام کنیم.

استاد پیشگام روابط‌عمومی الکترونیک تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین تغییراتی که روابط‌عمومی‌ها باید خیلی سریع و با برنامه به سمت آن حرکت کنند، فراهم آوردن مجال ورود تکنولوژی‌های جدید به حوزة کاری‌شان است؛ چراکه در دنیای امروز که هر لحظه با رشد و پیشرفت فناوری‌های جدید مواجهیم، نمی‌توانیم از حضور ابزارهای نوین ارتباطی و فناوری‌های پیشرفته در فضای روابط‌عمومی‌ها جلوگیری کنیم.

دکتر سلطانی‌فر درخصوص ارتباط صحیح میان فعالان عرصه رسانه و روابط‌عمومی گفت: دیگر نمی‌توان بین روابط‌عمومی و رسانه خط تفکیک قائل شد؛ چون در دنیای فعلی رسانه همان کار روابط‌عمومی را انجام می‌دهد و روابط‌عمومی‌ها نیز همان نقش رسانه را ایفا می‌کنند. بنابراین کافیست کارگزاران و فعالان این دو حوزه به این درک برسند که چگونه می‌توانند چنین جایگاهی را برای خود متصور باشند.

نخستین کنفرانس حرفه­ای­گرایی در روابط­عمومی 29 مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان از هم‌اکنون توسط دبیرخانه کنفرانس انجام می‌شود. اطلاعات این همایش و نحوه حضور و مشارکت در آن، در سایت http://i-pr.ir قابل دریافت است.

کد خبر 233086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز