همشهری آنلاین: فراخوان چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در سه بخش مسابقه فیلم، اقلام تبلیغی و مسابقه «فیلم ما» اعلام شده و مهلت ثبت نام در جشنواره تا پایان آبان ماه است.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش فارس دبیرخانه جشنواره عمار، از آغاز فراخوان ثبت نام در چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

حامد بامروت‌نژاد مسئول دبیرخانه جشنواره عمار ضمن اعلام این خبر، افزود: فراخوان چهارمین دوره جشنواره عمار در سه بخش مسابقه فیلم، اقلام تبلیغی و مسابقه «فیلم ما» از 7 مهر آغاز شده و مهلت ثبت نام در جشنواره تا انتهای آبان ماه است.

مسئول دبیرخانه جشنواره درباره نحوه ثبت نام در جشنواره توضیح داد: فیلم‌سازان و شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره عمار به آدرس ammarfilm.ir اقدام به ثبت نام اینترنتی کرده و آثار خود را از طریق پست برای دبیرخانه ارسال کنند.

بخش مسابقه فیلم این جشنواره چون سال‌های گذشته شامل موضوعات «تاریخ معاصر ایران»، «فتنه سال 88»، «بیداری اسلامی و جهانی»، «نقد درون گفتمانی» و «جنگ نرم» است و بخش ویژه‌ای با نام «اقتصاد مقاومتی» امسال به جشنواره افزوده شده است.

قالب‌های بخش مسابقه جشنواره نیز فیلم داستانی (کوتاه و بلند)، مستند (کوتاه و بلند)، انیمیشن، کلیپ، فیلمنامه، برنامه تلویزیونی، مقاله و نقدهای سینمایی است.

اما در بخش مسابقه اقلام تبلیغی که برای نخستین بار ارائه شده عنوان شده که آثاری که در طول چهار دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده‌اند، می‌توانند در این بخش که شامل تیزر فیلم، پوستر فیلم و عکاسی فیلم است شرکت کنند.

بخش جدید دیگری که به جشنواره عمار سال جاری افزوده شده بخش مسابقه «فیلم ما» است که در این بخش فیلم‌های مبتدی تولید شده با دوربین‌های تصویربرداری و یا تلفن همراه می‌توانند شرکت کنند.

فرمت ارسال در این بخش آزاد است اما موضوعات بخش مسابقه «فیلم ما» شامل «شهید ما»، «مسجد ما»، «مدرسه ما»، «محله ما»، «نمازجمعه ما»، «13 آبان ما» و «اکران مردمی ما» اعلام شده است.

جشنواره عمار همچنین در کنار فراخوان اصلی، فراخوان اکران مردمی را اعلام کرده و اعلام کرده است: برای چهارمین دوره از کسانی که علاقه‌مند به اکران هم‌زمان فیلم‌های جشنواره در محیط خود هستند دعوت می‌شود تا در بخش اکران جشنواره ثبت‌نام کنند.

تاکنون فیلم‌های جشنواره عمار در محل‌های مختلفی مثل سینما، مسجد، مدرسه، دانشگاه، فرهنگسرا، خانه شهید، پارک، هیئت، پایگاه بسیج و .... اکران شده است.

چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار دی ماه 92 در تهران و نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 232995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز