یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با کاهش فروش روزانه فیلم‌ها همراه شد تا به‌نظر برسد اکران پاییزی شروع خوبی را تجربه نکرده است.

 البته رونق گیشه در روزهای آخر هفته نشان داد که سینماروها اگر فرصت و اوقات فراغت داشته باشند، از فیلم‌های متفاوتی که این روزها روی پرده سینماها آمده، استقبال به‌عمل می‌آورند. فیلم تازه‌اکران‌شده «دربند» در 3روز موفق شد به مبلغ 75 میلیون تومان فروش در تهران دست یابد. دربند چهارشنبه و در روز اول اکرانش 10 میلیون و 500 هزار تومان فروخت. روز دوم، فروش این فیلم به 28میلیون تومان رسید و روز جمعه هم با 36میلیون و 500 هزار تومان کار خود را در گیشه به پایان رساند. رشد چشمگیر فروش روزانه دربند نشان‌دهنده این نکته است که فیلم پرویز شهبازی مورد توجه علاقه‌مندان سینما قرار گرفته است.

فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر که این روزها رقابت فشرده‌ای با «گذشته» فرهادی برای معرفی به اسکار دارد، اثری هشداردهنده و اجتماعی است. در حالی که «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند!» ساخته پوران درخشنده در صدر جدول گیشه قرار گرفته، پرویز شهبازی با دربند نشان می‌دهد درام اجتماعی با کارکرد هشداردهندگی به خانواده‌ها را چگونه می‌توان ساخت که تاثیری عمیق بر مخاطب بگذارند.

«کلاس هنرپیشگی» ساخته علیرضا داوودنژاد دیگر فیلم متفاوت روی پرده سینماهای تهران است که هنوز نتوانسته مخاطب خود را بیابد. فیلم نوجویانه داوودنژاد تاکنون 30میلیون تومان فروخته است. «به‌خاطر پونه» هم که توسط هاتف علیمردانی کارگردانی شده و از فیلم‌های قابل اعتنای اکران پاییزی است در مجموع تهران و شهرستان تاکنون 186 میلیون تومان فروخته است. به خاطر پونه ملودرام متفاوتی است و فرهاد اصلانی و هانیه توسلی بازی‌های خوبی در آن ارائه کرده‌اند. «پل چوبی» هم با احتساب فروش شهرستان از مرز یک‌میلیارد تومان گذشت. فیلم مهدی کرم‌پور در تهران فروش قابل‌قبولی داشته است. «دهلیز» هم دیروز به رقم یک میلیارد و 240 میلیون تومان رسید تا فیلم بهروز شعیبی گیشه موفقی را تجربه کند. «جابه‌جا» هم در مجموع گیشه تهران و شهرستان در مرز یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروش قرار دارد که برای فیلمی در این سطح رقمی رویایی محسوب می‌شود. صدرنشین گیشه نیز کماکان فیلم هیس... است. ملودرام پرطرفدار پوران درخشنده به رقم 3 میلیارد و 650میلیون تومان در مجموع فروش تهران و شهرستان رسیده تا پس از «رسوایی» ده‌نمکی، پربیننده‌ترین فیلم اکران 92 باشد. بعید به‌نظر می‌رسد تا پایان سال فیلمی بتواند فروش هیس را در گیشه تکرار کند.

کد خبر 232928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز