شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران به‌دنبال انجام مذاکرات موفقیت‌آمیز در نیویورک با صعود خیره‌کننده‌ای مواجه شد و فقط در یک روز ۲ درصد رشد کرد و با ۱۲۴۰ پله صعود برای نخستین بار از مرز ۶۴ هزارو ۶۹۵ واحد عبورکرد.

در مبادلات روز گذشته شرکت‌های چادرملو، غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان به‌دلیل رشد قیمت سهامشان بیشترین نقش را در صعود شاخص بورس داشتند.

افزایش تقاضا برای خرید سهام

در مبادلات روز گذشته بار دیگر بر حجم تقاضا برای خرید سهام افزوده شد به‌طوری که بسیاری از شرکت‌های بورس با صف خرید سهامداران مواجه شدند. دیروز حجم صف خرید سهام پتروشیمی خلیج‌فارس با ثبت 487تقاضا به 29میلیون‌و192هزار سهم و صف خرید سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ثبت 908تقاضا به 70میلیون سهم رسید. دیروز همچنین شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، کارت اعتباری ایران کیش، ایران‌‌خودرو، تایدواتر خاورمیانه‌، سیمان‌فارس‌وخوزستان، معدنی‌وصنعتی ‌چادرملو و پتروشیمی شازند با صف خرید سهامداران مواجه شدند. سهامداران دیروز در مجموع 817میلیون سهم را به ارزش 303میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند.

معامله 16هزار تن انواع قیر در بورس کالای ایران

دیروز 16هزار تن قیر در تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت. در مبادلات روز گذشته و در تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی، 13هزار تن قیر شعب مختلف شرکت نفت پاسارگاد به فروش رسید. شرکت نفت جی نیز 3750تن انواع قیر را مورد معامله قرار داد. معامله 7500تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت بندرعباس به قیمت 10هزار و 705ریال روی تابلوی معاملات ثبت شد. از دیگر محصولات معامله شده در تالار مذکور می‌توان به 530تن انواع مواد شیمیایی، 90تن گوگرد گرانوله و 10تن مواد پلیمری اشاره کرد. تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز شاهد معامله 420تن شمش هزار پوندی 99.7 شرکت هرمزال به قیمت 63هزارو113ریال بود.

کد خبر 232877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز