جشنواره گردشگری همزمان با هفته گردشگری و به مناسبت روز جهانی جهانگردی از ۵ تا ۱۱ مهرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

 روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیروز و برخلاف سال‌های گذشته که معاون گردشگری کشور به معرفی برنامه‌های هفته گردشگری اقدام می‌کرد، با ارسال این خبر به رسانه‌ها اعلام کرد: در نخستین روز از هفته گردشگری برابر با 5 مهرماه که با عنوان «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» نامگذاری شده است، مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها به‌عنوان خطیب پیش از خطبه‌های نمازجمعه در سراسر کشور با موضوع گردشگری و ضرورت توجه به این صنعت فرهنگی سخنرانی می‌کنند. در این روز همچنین نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور و ویژه برنامه پاکسازی نمادین 50غار در سراسر کشور با هدف تبیین ضرورت صیانت از طبیعت و توسعه گردشگری طبیعی از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته گردشگری است.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، در دومین روز از هفته گردشگری نیز با عنوان «گردشگری پایدار، آموزش و رسانه» برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری تا 11مهرماه از ساعت 16 تا 22 در برج میلاد تهران اجرا می‌شود. اجرای شب فرهنگی استان‌های سراسر کشور نیز به همراه برپایی سیاه چادرهای عشایر در محوطه برج میلاد و حاشیه دریاچه شهدای خلیج‌فارس در منطقه22 ازجمله برنامه‌های جشنواره هفته گردشگری در تهران است. برگزاری کارگاه آموزشی «گردشگری ومنابع و مسائل آب در ایران» در محل موزه ملی و نیز برگزاری نشست راهنمایان تور در محل ارگ آزادی از دیگر برنامه‌های این روز است.

برگزاری همایش تجلیل از فعالان وخادمان صنعت گردشگری با حضور رئیس‌جمهور نیز از برنامه‌های سومین روز از هفته گردشگری است. در چهارمین روز از هفته گردشگری که با عنوان «گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی» نامگذاری شده است هفتمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در استان گلستان به‌مدت 4روز و همایش «گردشگری و اکوتوریسم آبی و تلاش برای حفاظت» برگزار می‌شود. پنجمین نشست انجمن علمی گردشگری ایران نیز همزمان با پنجمین روز از هفته گردشگری است که با عنوان «گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار» نامگذاری شده است. براساس این گزارش همزمان با 11مهر‌ماه و آخرین روز از هفته گردشگری نیز که با عنوان «گردشگری، هنرهای سنتی و میراث معنوی» نامگذاری شده است، تفاهمنامه گردشگری با انجمن ورزش‌های همگانی منعقد می‌شود.

 

کد خبر 232441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز