همشهری آنلاین: رئیس پلیس کشور گفت: ساخت جاده مرزی در استان خراسان شمالی اجتناب ناپذیر است و خانم ابتکار به دلیل رسانه‌ای شدن نامه‌اش به بنده عذرخواهی کرد.

احمدی مقدم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم  در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: شایعات مطرح شده در خصوص جابه جایی سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی کذب محض است و قصدی برای جابه جایی در این سمت نداریم. بیش از 40 معاون و فرمانده انتظامی استان در نیروی انتظامی وجود دارند که عمر فعالیت آنها چهارساله است و پس از هر چهار سال مشخص است که تغییرات در نیروی انتظامی رخ می دهد. هفته گذشته نیز شایعاتی را در رابطه با تغییر خودم شنیدم که این موضوع نیز صحت ندارد. نمی‌دانم چرا این شایعات مطرح می‌شود و علاقه ای هم به پیگیری این شایعات ندارم.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص نامه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر ساخت جاده مرزی در مناطق حفاظت شده استان خراسان شمالی گفت: این نامه را به فرمانده مرزبانی ارسال کرده ام تا همکاری های لازم با سازمان محیط زیست انجام شود. ما در آن منطقه جاده مرزی نداریم، اما ساخت جاده مرزی در آن منطقه اجتناب ناپذیر است.

به گفته احمدی مقدم جاده‌های مرزی به منظور تامین امنیت باید ساخته شوند اما می توان در انتخاب مسیر، کارشناسی های لازم را انجام داد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه پس از رسانه‌ای شدن این نامه با معاون رئیس جمهور تلفنی صحبت کردم، تاکید کرد: پلیس آمادگی دارد در سایر حوزه‌ها با مخربان محیط زیست برخورد کرده و با توجه به اینکه در دریا، دشت و مراتع حضور داریم به محیط زیست کمک کنیم. با توجه به اینکه روند توسعه کشور شتابان است بخشی از تخریب‌های زیست محیطی اجتناب ناپذیر است اما باید تلاش کنیم این موضوع به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: در این تماس تلفنی از ایشان گلایه کردم که ابتکار ضمن عذرخواهی گفت موضوع از طریق محیط زیست استان رسانه‌ای شده است و نظر وی رسانه ای کردن این نامه نبوده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه این موضوع در مرزبانی پیگیری می‌شود، گفت: هنگام انسداد مرز در منطقه هامون و زابل نیز مشکل مرزی به وجود آمد که پس از هماهنگی با وزارت نیرو، اقدامات لازم را انجام دادیم.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: البته این موضوع دلیلی نمی‌شود که ما مرز را ترک کنیم و جاده مرزی و طرح انسداد مرز به اجرا درنیاید.

همچنین احمدی مقدم در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان اینکه رهبری در جمع پاسداران فرمودند که اهداف و آرمان نباید عوض شود، افزود: آنچه فراموش شدنی نیست آرمان ها و ارزش ها است.

کد خبر 232368
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز