سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا درباره برنامه هسته‌ای، تحولات سوریه و نشست ژنو ۲ به گفت‌وگو پرداختند و توافق شد معاونان آنها طی روزهای آینده در نیویورک درباره وضعیت روابط تهران و لندن به رایزنی بپردازند.

ظریف

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ویلیام هیگ همتای بریتانیایی‌اش ساعت 22:30 دوشنبه شب به وقت تهران (15 به وقت نیویورک) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و برای اولین بار به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.

روابط تهران و لندن، برنامه هسته‌ای ایران و تحولات سوریه از جمله موضوعاتی بود که وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا درباره آن به گفت‌وگو پرداختند.

براساس توافق صورت گرفته قرار شد معاونان وزرای خارجه ایران و بریتانیا ظرف روزهای آینده در نیویورک درباره وضعیت روابط و چگونگی آن دیدار و گفت‌وگو کنند.

در این مذاکرات که در جوی مثبت و سازنده برگزار شد، طرفین بر دستیابی به راهکار سیاسی در موضوع سوریه و برگزاری نشست ژنو 2 تأکید کردند.

این اولین دیدار وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا در دولت یازدهم است.

روابط تهران و لندن بعد از وقایع هشتم آذر 1390 که منجر به ورود دانشجویان به سفارت انگلستان در تهران و باغ قلهک شد قطع و در حال حاضر سوئد و عمان حافظان منافع بریتانیا و جمهوری اسلامی ایران هستند.

کد خبر 232298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز