سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلاوونوئیدهای موجود در چای اجازه نمی‌دهند که باکتری‌های مخرب به دندان‌ها بچسبند و باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند.

مسواک‌های خوراکی

تا حالا برایتان پیش آمده مسافرتی یا جایی بروید و مسواکتان را فراموش کرده باشید؟ در این مواقع چه می‌کنید؟ سراغ نزدیک‌ترین داروخانه را می‌گیرید و یک مسواک جدید تهیه می‌کنید؟ اگر آن دور و برها داروخانه نبود چه؟ نگران نباشید چون می‌توانید با خوراکی‌های ساده‌ای دندان‌هایتان را مسواک بزنید. با ما همراه باشید تا با این 6 مسواک خوراکی آشنا شوید.

آدامس دارچینی بجوید

محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که آدامس دارچینی تکثیر باکتری‌های دهان را کاهش می‌دهد. به خاطر اینکه حاوی نوعی روغن گیاهی هستند که از رشد و تکثیر باکتری‌ها و از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند. پس هر وقت مسواکتان را جا گذاشتید آدامس دارچینی بجوید.

مواد غذایی سفت را دریابید

مواد غذایی با بافت سفت مانند سیب، هویج، کرفس و ذرت بوداده‌ی غیر شیرین به راحتی از پس تمیز کردن دندان‌ها بر می‌آیند. اگر بعد از صرف غذا هر کدام از این مواد غذایی را میل کنید مثل مسواک عمل کرده و دهانتان را تمیز می‌کنند.

یک فنجان چای بنوشید

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای مانع از تولید نوعی قند می‌شوند که باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند. این نوشیدنی همچنین سرشار از فلور است که باعث استحکام دندان‌ها می‌شود.

از دهان‌شویه‌ی بدون الکل استفاده کنید

بعد از غذا دهانتان را با دهان‌شویه بشویید. از دهان‌شویه‌های بدون الکل استفاده کنید چون نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دهان‌شویه‌های حاوی الکل خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهند.

دهانتان را با آب بشویید

هر ساعت یک بار یک لیوان آب بخورید. هر چقدر که آب بیشتری بنوشید باکتری‌های موجود در دندان‌ها و دهانتان از بین می‌روند و احتمال پوسیدگی دندان‌ها و بوی بدن دهان کمتر می‌شود.

آدامس زایلیتول بجوید

زایلیتول جایگزین قند موجود در برخی از آدامس‌ها بوده و به کاهش انتشار باکتری‌های مضر کمک می‌کند. کافی است هر روز چند عدد از این آدامس‌ها را بجویید تا تعادل شیمیایی دهانتان حفظ شده و از ایجاد پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری شود.

منبع: تبیان

کد خبر 232286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز