سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

برگزاری نشست نمایش «عرق خورشید، اشک ماه» فرصتی شد تا آتیلا پسیانی، علیرضا خمسه و رضا کیانیان کارگردان و ۲بازیگر این نمایش، دغدغه‌ها و درخواست‌هایشان را درباره تئاتر با مدیران جدید هنری مطرح کنند و از آنها بخواهند شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنند.

درخواست اهالی تئاتر از مدیریت شهری

 به گزارش ایسنا، در این نشست که اول مهرماه در شهر‌کتاب مرکزی برگزار شد‌، رضا کیانیان درباره دوری چندساله‌اش از تئاتر گفت: هنوز جان دارم و آماده رفتن روی صحنه هستم اما مرکز هنرهای نمایشی در این مدت چه فعالیتی کرده تا ما بتوانیم کار کنیم و جریان تئاتر ادامه پیدا کند؟! این بازیگر تئاتر‌ ادامه داد: چند سال پیش در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درآستانه روز سینما، بهترین اتفاق را راه‌اندازی دوباره سینما «آزادی» و بهترین شخصیت را محمدباقر قالیباف دانستم، چون او بود که سینما آزادی را دوباره راه‌انداخت و حالا این همه پردیس سینمایی داریم اما این ماجرا ایرادی دارد، چون همه این سالن‌ها دولتی است که به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود. وی افزود: حالا که دوباره آقای قالیباف شهردار شده است و من هم به ایشان تبریک می‌گویم، این بار خطاب به ایشان می‌گویم که آقای قالیباف لطف کنید و سالن تئاتر بسازید، چون سالن سینما روی دور افتاده اما در این مدت سالن تئاتر ساخته نشده است.

کیانیان درباره مشکلات بخش خصوصی برای ساخت سالن توضیح داد: بسیاری می‌خواهند سالن خصوصی تئاتر بسازند اما اجازه نمی‌دهند. امیدوارم آقای مرادخانی و ایوبی کوشش کنند و لوایحی به مجلس ببرند تا این اتفاق بیفتد و کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند خیالشان راحت باشد که سرمایه‌شان نمی‌سوزد، چون مسئله فقط ساخت سالن نیست و هزار و یک مشکل دیگر وجود دارد. در ادامه علیرضا خمسه دیگر بازیگر این نمایش نیز درباره دوری چندین‌ساله‌اش از تئاتر گفت: در وهله اول خود را بازیگر تئاتر می‌دانم. ما از تئاتر شروع کردیم و دفتر بازیگری‌مان هم با تئاتر به پایان می‌رسد، اما این سال‌ها برای تئاتر خوب نبوده است. همه بچه‌های تئاتر از وضعیت مالی آن شکوه و ناله داشتند، ما در تئاتر تأمین نمی‌شویم مگر اینکه در کنار آن کار تصویری انجام دهیم و دلیل غیبت من همین بود. آتیلا پسیانی نیز تماشای تئاتر را یک آیین دانست و توضیح داد: برای من نمایش از زمانی آغاز می‌شود که تماشاگر خود را برای آمدن به سالن تئاتر آماده می‌کند و این یک مراسم و آیین است که متأسفانه در سال‌های اخیر این ویژگی در تماشای تئاتر ما از بین رفته و تماشای تئاتر به یک کار معمولی تبدیل شده است، اما خود من برای دیدن یک تئاتر از عصرش هیجان‌زده‌ام.

کد خبر 232261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز