همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه اطلاعات موجود در اختیار روسیه نشان می‌دهد گروه‌های مسلح سوری برخی از مناطقی را که انبارهای سلاح‌های شیمیایی در آن قرار دارد، تحت اشغال خود دارند.

لاوروف

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه   یکشنبه 31 شهریور تاکید کرد: سلاح‌های شیمیایی سوریه باید از بین برود.

وی همچنین تاکید کرد: اطلاعاتی که روسیه دارد ثابت می‌کند گروه‌های مسلح برخی از مناطقی را که سلاح‌های شیمیایی سوریه در آنها ذخیره شده، به اشغال خود درآورده‌اند.

لاوروف در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه همچنین بازگشت کارشناسان سازمان ملل به سوریه را امری ضروری خواند.

وی در ادامه اعلام کرد که کشورش آماده است تا نیروهایی را برای تامین امنیت بازرسان سازمان ملل به سوریه اعزام کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین غرب را به سوء‌استفاده از مساله سلاح‌های شیمیایی سوریه به عنوان بهانه‌ای برای حمله نظامی به این کشور متهم کرد.

لاوروف تاکید کرد: برخی توافق روسیه و آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه به عنوان یک فرصت برای نجات جهان از مقادیر فراوان سلاح‌های شیمیایی نمی‌دانند بلکه آن را به مثابه فرصتی میبینند برای انجام اقداماتی که روسیه و چین هرگز اجازه آن را نمی‌دهند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: آمریکا با وارونه جلوه دادن سناریوی صلح سوریه در حال تهدید کردن روسیه و جهان است. واشنگتن بحران سوریه را سیاسی می‌کند. آمریکا از جنگ داخلی در خاورمیانه استفاده می‌کند تا برتری خود را حفظ کرده و این منطقه را وادار کند تا به ساز آمریکا برقصد.

با این حال رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد که رویکردش هیچ ارتباطی با روند صلح دمشق و طرح روسیه برای امحای تسلیحات شیمیایی دولت بشار اسد ندارد.

لاوروف در ادامه از آمریکا درخواست کرد تا با حقایقی که در جهان وجود دارد روبرو شده و بپذیرد که سوق دادن افکار عمومی آمریکا در جهت نامناسب صحیح نیست.

کد خبر 232031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز