همشهری آنلاین: رئیس مجلس با بیان اینکه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که قطعا باید راه حل سیاسی برای مشکل سوریه پیدا کرد و به خشونت‌ها پایان داد گفت: باید ایران، ترکیه و عراق راه حل سیاسی برای برطرف کردن معضل سوریه بیابند.

دکتر علی لاریجانی در حاشیه دیدار با جمیل چیچک‌ با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار دوجانبه با رئیس مجلس ترکیه گفت: ترکیه کشور دوست و برادر ما است و این دو کشور از گذشته روابط دوستانه با یکدیگر داشته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رایزنی‌های مختلفی در مسائل گوناگون از گذشته تاکنون وجود داشته که بیشتر بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد:‌ در نشست امروز بر ارتباط صمیمانه و گسترش دیپلماسی تاکید شد و خوشبختانه موضع جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در خصوص موضوع زشت تروریسم یکی بوده و همچنین نگاه‌مان در مورد معضل سوریه ایجاد اصلاحات بر اساس دموکراسی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که قطعا باید راه حل سیاسی برای مشکل سوریه پیدا کرد و به خشونت‌ها پایان داد، ادامه داد: در چند روز گذشته مذاکراتی با النجیفی رئیس پارلمان عراق در این خصوص انجام شد و در رابطه با مسائل و مشکلات سوریه به توافق رسیدیم و قرار شد ایران، ترکیه و عراق راه حل سیاسی برای برطرف کردن معضل سوریه بیابند ومن معتقدم سفر رئیس‌ پارلمان ترکیه منشأ خیر خواهد بود و به حل مسائل منطقه کمک خواهد کرد.

کد خبر 231935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز