یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

همزمان با روز جهانی صلح (۲۱سپتامبر برابر با ۳۰شهریور) درختی به نشانه امید و ادامه حیات و رواج صلح در سراسر جهان، در پارک پردیسان توسط رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کاشته شد.

کاشت درخت صلح در پارک پردیسان

 معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران در این‌باره گفت: ارتباط این روز با محیط‌زیست بسیار تنگاتنگ است چرا که اگر نتوانیم صلح را در دنیا گسترش دهیم وضعیت محیط‌زیست روزبه‌روز از این بدتر می‌شود.

ابتکار اظهار داشت: محیط‌زیست یکی از قربانیان اصلی جنگ در دنیای امروز است لذا دوستداران و مسئولان زیست‌محیطی کشورها باید بکوشند صلح را در سراسر جهان برقرار کنند. در این مراسم سرپرست دفتر اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد در ایران پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی صلح را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده: «امسال تأکید ما بر آموزش برای صلح است، آموزش برای پرورش حقوق شهروندی جهانی و ایجاد جوامع صلح آمیز است.

اجازه دهید برای صلح و دفاع از آن با تمام توان مبارزه کنیم. این رویداد راهی است کاربردی برای افزایش آموزش جهانی و محیط‌زیستی که کودکان را در سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌سازد تا بتوانند روی مسائل زیست‌محیطی تمرکز کنند.» دیروز همزمان با روز جهانی صلح بلواری در پارک پردیسان به نام بلوار صلح نامگذاری شد.

کد خبر 231929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز