همشهری آنلاین: بازدید از یک اقامتگاه زائران ایرانی، برنامه نخستین شب حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج وزیارت در مدینه منوره بود.

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از اقامتگاه زائران ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی حج 92، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر سرپرست حجاج ایرانی و مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، شامگاه جمعه در جمع زائران کشورمان در اقامتگاه "زهرا الخیر" حاضر شدند و در جریان وضعیت خدمت‌رسانی به آنها قرار گرفتند.

اقامتگاه "زهرا الخیر" میزبان 10 کاروان شامل یک‌هزار و 144 زائر ایرانی است که از سه استان تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی عازم سرزمین وحی شده‌اند.

یکی از زائران در این بازدید سرزده از نماینده ولی فقیه خواستار شد تا برای جلوگیری از اسراف غذا در اقامتگاه زائران ایرانی تدبیری صورت گیرد. رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت که بهتر است مدیران مجموعه‌ها ظروفی را در نظر بگیرند تا زائران قبل از شروع به خوردن غذا، بخشی از آن را که احساس می‌کنند اضافه است، در این ظرف خالی کنند.

یکی دیگر از زائران، از تعداد کم دستیاران زن و معینه‌ها انتقاد کرد و خواستار شد تا در برنامه‌ریزی‌های آتی حج، این تقلیل نیروها جبران شود. این زائر گفت: 670 زائر زن در این مجموعه اسکان دارند اما فقط یک معینه و یک دستیار زن داریم که این تعداد با توجه به تراکم زائران زن، بسیار کم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نیز تاکید کرد: از انتقاد نگران نمی‌شویم، اعتقاد داریم که انتقاد باعث بهبود امور می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین از مدیران کاروان‌ها خواست تا جلسات شورای فرهنگی کاروان را منظم تشکیل دهند و این شورا در طول موسم، فعالانه عمل کند. همچنین از زائران نیز خواست تا مشکلات، درخواست‌ها و پیشنهادها را در وهله اول به شورای فرهنگی محل استقرار خود منعکس کنند و در صورتی که مسئله با انعکاس شورای فرهنگی حل نشد، موضوع را برای پیگیری به بعثه یا ستادهای سازمان حج و زیارت منتقل کنند.

کد خبر 231853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز