یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: شرکت چندملیتی تایوانی بن‌کیو (BenQ) به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت ایسر در زمینه تولید کامپیوتر در ۵ دسامبر ۲۰۰۱ تأسیس شد.

benq

شرکت ایسر با این هدف که تولید محصولات جدیدشان تحت یک مارک جدا می‌تواند بهترین راه موفقیت آن‌ها باشد؛ در سال 2006 از حمایت مالی و در نتیجه همکاری با بن‌کیو دست کشید.

در دسامبر 2005، شرکت بن‌کیو واحد تولید تلفن‌های همراه شرکت آلمانی زیمنس را خرید و موبایل‌های BenQ-Siemens در رده ششم بازار جهانی قرار گرفت ولی در سپتامبر 2006 این همکاری با ورشکستگی مواجه شد .

شرکت خصوصی بن‌کیو تولیدکننده لپ‌تاپ، وسایل نمایش بصری، دستگاه‌های پردازشی و ارتباطات موبایل، پروژکتورها، نمایشگرهای ال-سی-دی، دوربین‌های دیجیتال و وسایل روشنایی ال-ای-دی می‌باشد.

شرکت بن‌کیو بر پایه همکاری با تکنولوژی‌های شرکت‌های دیگر به‌وجود آمده‌است. تا سال 2009 بن‌کیو توانست در بیش از 100 کشور محصولاتش را به فروش برساند. همچنین از تکنولوژی‌های شرکت تگزاس اینسترومنتز برای تولیدات مصرفی خود استفاده می‌کند.

بخش تولیدات مواد بن‌کیو (BenQ Materials) در سال 1998، با نام شرکت تکنولوژی داکسون (Daxon Technology Inc) در تایوان تأسیس شد و بعدها در ژوئن 2010 تغییر نام داد. در ابتدا در بخش تولید دستگاه‌های ذخیره‌سازی نوری فعالیت می‌کرد و بعدها زمینه کاری خود را برعلم مواد متمرکز کرد.

کد خبر 231741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز