جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب "تمدن‌های آسیا و خاورمیانه" اثر یاروسلاو کرچی با ترجمه خسرو قدیری از سوی انتشارات موسسه همشهری تجدید چاپ شد.

معرفی کتاب تمدن‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، این کتاب به بررسی تمد‌ن‌های بزرگ خاورمیانه و آسیا از بین‌النهرین تا چین می‌پردازد.

به گفته خسرو قدیری، مترجم کتاب؛ نویسنده که از اردوگاه‌ کار اجباری بعد از "بهار پراگ" تا پژوهش در دانشگاه لنکستر را تجربه کرده است، با طرح از پیش تنظیم‌ شده‌ای به مطالعه تمدن‌های آسیا و خاورمیانه پرداخته است.

کرچی در این کتاب، هم تمدی‌هایی را کنکاش می‌کند که پیوند زنده‌ای با حیات اجتماعی امروز ندارند( بین‌النهرین و مصر) و هم تمدن‌‌هایی را بازنمایی می‌کند که به حیات خود ادامه می‌دهند و باورهای و ارزش‌ها‌یشان به رغم تغییرات اندکی که به خود دیده‌اند، همچنان زنده‌اند.

در این کتاب تمدن‌های گروه دوم فصل‌های بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

کرچی در این کتاب علاوه بر زمینه‌های پیدایش و رشد این تمدن‌ها، اشتراکات تاریخی آنها و نیز وجوه تماس با یکدیگر را در معرض مطاله خواننده می‌گذارد.

به نوشته مترجم، آنچه در بررسی سیر تکوین تمدن‌های این منطقه از جهان اهمیت دارد، منابع معتبری است که نویسنده در تهیه فصل‌های مختلف کتاب از آنها بهره‌ برده است.

این کتاب اگرچه برای خوانندگان غیر متخصص علاقمند به مطالعه در حوزه تمدی‌های آسیا و خاورمیانه نوشته شده اما متخصصان هم می‌توانند به لحاظ دیدگاه خاص مولف و نوع روایت‌های او از آن بهره ببرند.

مترجم کتاب، خسرو قدیری از روزنامه‌نگارن قدیمی و با سابقه است که سال‌ها در حوزه خارجی و روابط بین‌الملل فعالیت داشته است.

این کتاب در هفت فصل و به قمیت 15 هزار تومان توسط انتشارات موسسه همشهری منتشر شده است.

کد خبر 231703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز